مهاجرت

مهاجرت از ایران

مهاجرت

مهاجرت از ایران

چه کشوری برای مسافرت خوب هست

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

راهنمای اخذ ویزای کشورها با پاسپورت ایرانی – قاره آسیا

راهنمای سفر

به روزرسانی در ۱۳۹۷/۹/۱۸: شرایط ویزای لائوس به روزرسانی شد و کشور کامبوج اضافه شد.

در ادامه مطلب قبلی که توضیحات اولیه ای در مورد ویزا و انواع اون بود، توی این مطلب میخوام فهرستی از کشورهایی که برای سفر به اون ها نیاز به ویزا نداریم و یا در بدو ورود میتونیم ویزای فرودگاهی دریافت کنیم و در آخر کشورهایی که از نظر من ویزای اونها سخت نیست رو به شما معرفی کنم. اول همه کشورهای دنیا رو توی یک مطلب نوشته بودم ولی تعدادشون خیلی بیشتر از انتظارم شد و مطلب طولانی شد. برای همین تصمیم گرفتم کشورهای هر قاره رو جدا کنم و از قاره آسیا شروع کنم.

همیشه فهرست هایی که توی اینترنت و تلگرام با عنوان کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان معرفی میشد رو می دیدم و ناراحت از اینکه چرا همشون کپی پیست هستند و اشتباه ها توی همشون تکرار میشه. حتی خبرگزاری های بزرگ داخلی و خارجی هم بدون تحقیق این لیست کشورهای بدون ویزا رو با همون اشتباهات واضحش منتشر کرده و می کنند. فهرست زیر هم ممکنه اشتباه داشته باشه ولی سعی کردم با استفاده از منابع انگلیسی تا جایی که میتونم اشتباهاتش رو به صفر برسونم. این کشورها ممکنه هر از گاهی و با مرور زمان تغییر کنه، تلاشم رو می کنم هر تغییری دیدم اینجا اعمال کنم. در آخر هم یک روش یادتون میدم که چطوری بتونید آخرین شرایط نیاز داشتن یا نداشتن ویزا برای یک کشور رو خودتون چک کنید.

  • غلام مهاجری
  • ۰
  • ۰

تقسیم بندی کشورها از نظر نحوه صادر کردن ویزا

  1. کشورهایی که اصلا برای سفر به اون ها با هدف گردشگری و توریستی نیاز به ویزا نداریم. این کشورها تعدادشون واسه ما ایرانی ها خیلی زیاد نیست. بهتره همیشه قبل از سفر آخرین شرایط سفر به این کشورها رو از وبسایت وزارت خارجه اون ها یا سفارتشون در تهران جویا بشیم. مثلا کشور مالزی برای سال ها به ایرانی ها اجازه میداد بدون ویزا به مدت ۹۰ روز به اون کشور سفر کنند ولی دو سالی میشه که این مدت رو بسیار محدود و ۱۴ روز کرده. ترکیه، گرجستان، مالزی، ارمنستان، اکوادور و … جزو کشورهای این گروه هستند. هیچوقت به لیست هایی که توی اینترنت تحت کشورهای بدون ویزا داده میشه اعتماد نکنید و برای هر کشور جداگانه سرچ کنید تا نتایج به روز شده رو به دست بیارید.
  2. کشورهایی که قبل از سفر باید برای ویزا اقدام بکنیم. اکثر کشورها برای مسافرهای ایرانی توی این دسته هستند. باید با مراجعه به سایت سفارت مورد نظر و یا تماس با سفارتخانه لیست مدارک مورد نیاز رو آماده کنیم و برای دریافت ویزا اقدام کنیم.
  3. ویزا در لحظه ورود (visa on arrival) به این معنی هست که نیاز به صرف وقت و نوبت سفارت و … مانند مورد قبلی نیست. فقط در زمان ورود به کشور مقصد مبلغی پرداخت می کنیم (بعضی از کشورها نیاز به یک سری مدارک هم دارند) و برچسب ویزا در پاسپورت زده میشه. از کشورهای این گروه میتونم سریلانکا و تانزانیا رو مثال بزنم.
  • غلام مهاجری
  • ۰
  • ۰

سفرنامه بلغارستان؛ صوفیه پایتخت زیبا با کلیساهای باشکوه

بلغارستان

اتوبوسی که ۷ صبح از بخارست حرکت کرده بود ساعت ۸ به مرز رومانی و بلغارستان رسید.

شهر مرزی گئورگی (Giurgiu) در شمال رودخانه دانوب و خاک رومانی و شهر بلغاری روسه (Ruse) در جنوب رودخانه دانوب قرار گرفته.

اتوبوس از روی پل دوستی عبور کرد و پروسه خروج از رومانی و ورود به بلغارستان هر دو در شهر روسه انجام شد، بدون هیچ دردسری و حتی نیاز به پیاده شدن از اتوبوس وارد آخرین مقصدم در شبه جزیره بالکان یعنی کشور بلغارستان شدم.

 

دشت های گل در کنار پل دوستی بلغارستان و رومانی

دشت های گل در کنار پل دوستی بلغارستان و رومانی

  • غلام مهاجری
  • ۰
  • ۰

سفرنامه لبنان سرزمین سروها؛ راهنمای سفر و ویزا

 

سفر به لبنان از اون سفرهایی هست که طعم خوشش تا مدت ها با آدم میمونه. بدلیل نزدیکی فرهنگی که حداقل با بخشی از مردمش داریم خیلی وقت ها حس بودن در یک کشور دیگه رو نداشتم و ارتباط با مردمش خیلی راحت بود. برای دیدن لبنان با تاریخ کهن هزاران ساله که بخشی از حکومت شام و عثمانی بوده ۸ روز زمان کمی هست. توی این مدت سعی کردم به مناطق مختلف کشور از شمال تا جنوب و شرق و مناطقی که ایرانی ها کمتر به اونجا میرند سر بزنم و توی این سفرنامه لذت دیدن لبنان رو به اشتراک بزارم. مرور عربی که زمان مدرسه آموختیم توی این کشور عرب زبان کمک خوبی میتونه باشه.

روز اول؛ طرابلس در شمال لبنان

  • غلام مهاجری
  • ۰
  • ۰

سفرنامه بلغارستان؛ پلودیو پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۹

بلغارستان

روز دوم سفرم به بلغارستان شهر صوفیه بارانی شده بود. حوالی ظهر از هاستل خارج شدم و به تراموای شماره یک به سمت ایستگاه راه آهن حرکت کردم.

بلیط ساعت ۱۳:۱۵ به مقصد پلودیو (Plovdiv) رو به قیمت ۹ لوا خریدم و در حالیکه فقط ۶ دقیقه به حرکت قطار مونده بود به سختی تونستم سکوی حرکت قطارم رو پیدا کنم.

بلیط شماره واگن و کوپه و صندلی نداشت. یک صندلی خالی پیدا کردم و نشستم.

پدر و پسری که در کوپه من بودند بیشتر از ۵ دقیقه نتونستند جلوی کنجکاویشون رو بگیرند و پرسیدند اهل کجایی.

وقتی گفتم ایران، پسر از اون بالا یک کیف دایره ای شکل آورد پایین و یک دف ازش خارج کرد.

شروع کرد از ایران بگه و اینکه چقدر دوست داره به ایران سفر کنه. حس خیلی خوبی بهم دست داد، اینقدر خوب که تقریبا همه ۳ ساعت مسیر رو رفتم توی راهرو کنار پنجره ایستادم و از منظره های بیرون لذت بردم.

  • غلام مهاجری
  • ۰
  • ۰

سفرنامه دانمارک؛ کپنهاگ، اطلاعات کلی و ویزای دانمارک

دانمارک

هفت صبح بعد از بیست ساعت اتوبوس سواری که از لاهه هلند شروع شده بود رسیدم کپنهاگ پایتخت دانمارک، کشوری که مردمش شادترین مردم دنیا هستند. 🌞

رفتم ایستگاه مرکزی قطار تا از اونجا برم خونه دوستانم که توی دانمارک مهمانشون بودم. اولین برخورد با دستگاه خرید بلیط گیجم کرد. یعنی بلیط چند سفره زده بودم که ۶۰ کرون دانمارک ( ۳۵ هزار تومان ) میشد؟! دوباره از اول شروع کردم و مطمئن شدم اشتباه نکردم. یک بلیط تک سفره داخل شهری کپنهاگ همین بود قیمتش، حتی از سوییس هم گرونتر!

 

با اتوبوس فلیکس باس در راه دانمارک

با اتوبوس فلیکس باس در راه دانمارک

در راه دانمارک

در راه دانمارک

  • غلام مهاجری