مهاجرت

مهاجرت از ایران

مهاجرت

مهاجرت از ایران

چه کشوری برای مسافرت خوب هست

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نیوزیلند یا زلاندِ نوکشوری در جنوب غربی اقیانوس آرام است، این کشور از دو جزیره بزرگ و تعداد زیادی جزیره کوچک تشکیل شده و مناطق خود مختارنیو جزایر کوک توکلائو و راس را هم در بر می گیرد. نیوزیلند فاصله زیادی با دیگر خشکی های کره زمین دارد، به طوری که استرالیا نزدیکترین همسایه این سرزمین در دو هزار کیلومتری آن قرار دارد، دریای میان این دو کشور به دریای تاسمانی معروف است.

نزدیک ترین همسایگان این کشور از شمال جزایر نیوکالدونیا هستند. بیشتر جمعیت نیوزیلند را مهاجران اروپایی به ویژه بریتانیایی ایرلندی تشکیل می دهند.

  • غلام مهاجری
  • ۰
  • ۰

گزارش "اچ‌اس‌بی‌سی" فاکتورهای مختلفی نظیر پیشرفت کاری، مزیت‌های شغلی و تعادل میان کار و زندگی را مد نظر قرار داده است. در این گزارش میزان درآمد هم لحاظ شده اما دستمزد الزاما عامل تعیین‌کننده برای نتیجه‌گیری نبوده است.

درآمد متوسط در این گزارش، فقط کسانی را شامل می‌شود که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند.




برلین، آلمان




این گزارش بهترین کشورهای جهان برای مهاجران را به ترتیب زیر اولویت‌بندی کرده است. منظور از مهاجر در این گزارش، افرادی بوده که بر اساس "تخصص" و "مهارت" جذب صنایع مختلف کشور میزبان شده‌اند.

۱- سوئیس

حق نشر عکس Harold Cunningham/Getty Images
Image caption داووس، سوئیس

برای دومین سال متوالی سوئیس رتبه اول لیست کشورهایی را به خود اختصاص داده است که مهاجران "متخصص" قصد زندگی در آنجا را دارند. بر اساس نظرسنجی "اچ‌اس‌بی‌سی" این کشور کوچک اروپایی با مهیا کردن شرایطی نظیر پس‌انداز مناسب، تعادل خوب میان کار و زندگی و فرهنگ کاری شایسته توانسته در سال ۲۰۱۶ میلادی هم بر اساس نظر افرادی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند، رتبه اول را از آن خود کند.

بر اساس این نظرسنجی، درآمد متوسط یک "مهاجر متخصص" در سوئیس سالانه بیش از ۱۸۸ هزار دلار آمریکاست.

سوئیس دارای یکی از مدرن‌ترین سیستم‌های‌حمل و نقل عمومی و همچنین خدمات خوب پزشکی در جهان است. فرانک سوئیس یکی از قوی‌ترین‌ ارزهای معتبر جهانی است و صادرات بالا و بازار کار رو به رشد سوئیس، این کشور را حتی در زمان تلاطم اقتصادی در کشورهای حوزه یورو، به یکی از با ثبات‌ترین کشورها تبدیل کرده است. هزینه زندگی در سوئیس البته در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بالاست.

۲- آلمان

حق نشر عکس Reuters
Image caption برلین، آلمان

برای مهاجرانی که به دنبال "امنیت شغلی" هستند شاید آلمان بهترین گزینه باشد. ارتقای شغلی و به دست آوردن مهارت‌های جدید در بازار کار این کشور، آلمان را به یکی از مقصدهای اصلی "مهاجران متخصص" تبدیل کرده است.

۷۰ درصد کسانی که در نظرسنجی شرکت کردند، با اعلام رضایت از زندگی خود در آلمان گفته‌اند امنیت شغلی در کشور جدید میزبان به مراتب بهتر از کشوری بوده که در آن متولد شده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی، درآمد متوسط سالانه مهاجران متخصص در آلمان حدود ۹۸ هزار دلار است.

بازار کار این کشور صنعتی، موقعیت‌های شغلی فراوانی را پیش روی مهاجران "متخصص" قرار می‌دهد. استاندارد بالای زندگی و زیرساخت‌های مناسب، آلمان را از بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی متمایز کرده است. هر چند هزینه زندگی در آلمان بالاست، اما تقریبا با متوسط هزینه در کشورهای غرب اروپا یکسان است.

۳- سوئد

حق نشر عکس ANDERS WIKLUND/AFP/Getty Images
Image caption استکهلم، سوئد

یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها برای مهاجرانی که در سوئد زندگی می‌کنند شرایط "خوب" کاری است. بیش از ۷۰ درصد از کسانی در نظرسنجی شرکت کردند، گفته‌اند فرهنگ کاری در این کشور اسکاندیناوی در مقایسه با کشوری که در آن متولد شده‌اند به مراتب بهتر است.

بر اساس این نظرسنجی، درآمد متوسط هر مهاجر متخصص در سوئد نزدیک به ۸۵ هزار دلار در سال است.

سوئد دارای ثبات بالای اقتصادی است و سیستم رفاه اجتماعی "سخاوتمند" این کشور، تعداد زیادی را در سال‌های‌اخیر به این کشور کشانده است. به گفته بسیاری از مهاجران، سوئد کشوری است که برای شهروندانش اهمیت زیادی قائل است.

محیط کاری در سوئد "کم‌تنش" ولی حرفه‌ای است. مدیران به خوبی کارمندان را حمایت می‌کنند‌ و فرصت‌های کاری زیادی پیش روی مهاجران متخصص (به خصوص در حوزه‌های مهندسی معدن و پزشکی) وجود دارد.

هوای سوئد در زمستان بسیار سرد است و در نقاط شمالی این کشور به منفی ۳۰ درجه یا کمتر هم می‌‍رسد.




استکهلم، سوئد




۴- امارات متحده عربی

Image caption دوبی، امارات متحده عربی

مهمترین شاخص‌هایی که مهاجران به عنوان مزیت زندگی در امارات متحده عربی به آن اشاره کرده‌اند کمک هزینه مسکن و خدمات درمانی و بهداشتی در این کشور است.

دوبی و ابوظبی مقصد سنتی تعداد زیادی از مهاجران کاری بوده است اما در سال‌های اخیر متقاضیان کار در شارجه هم افزایش یافته است.

بر اساس این نظرسنجی، متوسط درآمد سالانه یک مهاجر متخصص در این کشور حوزه خلیج فارس نزدیک به ۱۱۳ هزار دلار است.

موقعیت استراتژیک این کشور در خاورمیانه، سیستم بانکی قوی و تنوع اقتصادی، امارات را به مقصد بسیاری از سرمایه گذاران و مهاجران کاری تبدیل کرده است.

۵- نروژ

حق نشر عکس Getty Images
Image caption مالسلو، نروژ

بیشتر افرادی که به نروژ مهاجرت کرده‌اند ارتقای "تعادل میان کار و زندگی" در مقایسه با محل قبلی زندگی را مهمترین شاخص زندگی در این کشور دانسته‌اند و به همین دلیل این کشور در لیست ده کشور اول گزارش "اچ اس بی سی" درباره شرایط کار و زندگی قرار گرفته است.

بر اساس این نظرسنجی، متوسط درآمد سالانه یک مهاجر متخصص در نروژ حدود ۹۷۵۰۰ دلار برآورد شده است.

بیشتر کسانی که به نروژ مهاجرت می‌کنند علت مهاجرت خود را ارتقای شغلی و بهبود بخشیدن به کیفیت زندگی عنوان کرده‌اند. منابع طبیعی فراوان و همچنین ذخایر زیاد نفت و گاز، نروژ را تبدیل به یک اقتصاد قوی و باثبات در جهان کرده است.

۶- سنگاپور

حق نشر عکس Reuters
Image caption سنگاپور، پایتخت جمهوری سنگاپور

سنگاپور با اینکه کوچکترین کشور جنوب شرقی آسیاست اما شرایط زندگی در این کشور تعداد زیادی از مهاجران کاری را به سوی خود کشانده است.

به گفته کسانی که به سنگاپور رفته‌اند، این کشور جای مناسبی برای ارتقای شغلی محسوب می‌شود هر چند تعادل میان کار و زندگی از جذابیت خاصی در این کشور برخوردار نیست.

بر اساس این نظرسنجی، متوسط درآمد سالانه یک مهاجر متخصص در سنگاپور حدود ۱۳۹ هزار دلار است.

حدود ۶۲ درصد از کسانی که در نظرسنجی شرکت کردند از ارتقای شغلی خود در این کشور رضایت داشتند.

سنگاپور، پایتخت جمهوری سنگاپور یکی از امن‌ترین و تمیزترین شهرهای دنیاست و این کشور دارای زیرساختارهای بسیار مدرن‌ و پیشرفته‌ است.

یکی از نکاتی که مهاجرانی که به این کشور رفته‌اند از آن انتقاد می‌کنند هزینه بالای زندگی در این کشور است چون سنگاپور یکی از گران‌ترین کشورهای جهان برای زندگی است.

سنگاپور، پایتخت جمهوری سنگاپور






۷- اتریش

حق نشر عکس Getty Images
Image caption وین، اتریش

این اولین باری است که اتریش در گزارش "اچ اس بی سی" در لیست ده کشور برتر جهان قرار می‌گیرد.

مهمترین شاخص‌هایی که مهاجران به عنوان مزیت زندگی در این کشور به آن اشاره کرده‌اند، تعادل بالای میان کار و زندگی، فرهنگ مناسب محیط کار و پیشرفت محسوس شغلی آنها در مقایسه با کشور قبلی بوده است.

بر اساس این نظرسنجی، متوسط درآمد سالانه یک مهاجر متخصص در اتریش حدود ۸۵ هزار دلار است.

سیستم حمل و نقل عمومی در اتریش بسیار پیشرفته و در عین حال ارزان است.

۸- هنگ‌کنگ

حق نشر عکس AFP/GETTY IMAGES

هنگ‌کنگ با بیش از هفت میلیون نفر جمعیت یکی از مهم‌ترین بازارهای مالی و تجاری در جهان است.

به گفته مهاجران این کشور زمینه‌های مناسبی برای ارتقای شغلی پیش روی افراد قرار داده است اما این الزاما به معنی بهبود کیفیت زندگی نیست.

سطح درآمد مهاجران در هنگ‌کنگ در مقایسه با سایر کشورها بسیار بالاست. بر اساس این نظرسنجی، بطور متوسط هر مهاجر متخصص در این کشور سالانه نزدیک به ۱۷۰ هزار دلار دریافت می‌کند.

بیش از نیمی از کسانی که در نظرسنجی شرکت کردند، گفته‌اند تعادل میان کار و زندگی آنها پس از مهاجرت به این کشور بسیار بدتر شده است.

هنگ‌کنگ دارای امکانات بسیار پیشرفته و لوکس برای زندگی است اما هزینه مسکن در این کشور بالاست.

۹- بریتانیا

حق نشر عکس Getty Images
Image caption لندن، بریتانیا

بریتانیا هم مانند اتریش، برای اولین بار در گزارش "اچ اس بی سی" در لیست ده کشور برتر جهان برای مهاجران کاری قرار گرفته است.

مهمترین شاخص‌هایی که مهاجران کاری به عنوان مزیت زندگی در این کشور به آنها اشاره کرده‌اند کسب مهارت‌های جدید و پیشرفت کاری بوده است. باید توجه داشت که این نظرسنجی پیش از رفراندوم بزرگ بریتانیا برای ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا(تابستان ۱۳۹۵) انجام شده است.

بر اساس این نظرسنجی، متوسط درآمد سالانه یک مهاجر متخصص در بریتانیا حدود ۸۳ هزار دلار است.

بریتانیا یکی از بالاترین نرخ تولید ناخالص ملی را در مقایسه با سایر کشورها دارد و اقتصاد قوی این کشور به همراه تنوع فرهنگی، بسیاری از مهاجران را به این کشور جذب کرده است. هر چند ارزش پوند استرلینگ پس از رفراندوم این کشور کاهش یافت.

هزینه زندگی در لندن، پایتخت این کشور و همچنین شهرهای بزرگ بریتانیا بالاست. هزینه حمل و نقل عمومی هم در این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی گران است.

۱۰- بحرین

حق نشر عکس AFP/Getty Images
Image caption منامه، پایتخت بحرین

کیفیت بالای زندگی و امکان پس‌انداز ‌بالای درآمد، بسیاری را به این کشور کشانده است. تنوع اقتصادی در بحرین زیاد است و بسیاری از شرکت‌های چند ملیتی در این کشور شعبه دارند.

از جمله نکاتی که مهاجران به عنوان مزیت زندگی در بحرین به آن اشاره می‌کنند "روشن بودن" آینده فرزندان برای والدین خانواده‌هاست. بیش از هفتاد درصد از کسانی که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند می‌گویند کیفیت زندگی فرزندانشان در بحرین، در مقایسه با کشوری که قبلا در آن زندگی می‌کردند، بهتر است. بعضی دیگر خدمات پزشکی و بهداشتی این کشور را از مزیت‌های‌ بزرگ زندگی در بحرین برشمرده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی، متوسط درآمد سالانه هر مهاجر متخصص در بحرین حدود ۹۹ هزار دلار است.

در بحرین، بخش‌های ساخت و ساز و همچنین امور مالی مهمترین حوزه‌هایی هستند که مهاجران در آن جذب کار شده‌اند

  • غلام مهاجری
  • ۰
  • ۰

کشور اسپانیا از گرم ترین سرزمین های اروپایی است، به همین دلیل شماری از مردم اروپا که علاقمند هستند در منطقه ای گرم زندگی کنند به این کشور مهاجرت می نمایند. اسپانیا در حال حاضر میزبان ۶،۰۰۰،۰۰۰ مهاجر است و بیشترین تعداد مهاجران آن را هم مردمان رومانی تشکیل می دهند.



اسپانیا



به عبارت دیگر در حال حاضر ۱۳ درصد از کل جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل داده اند. جالب است بدانید بین سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۸ میلادی، اسپانیا مهاجران زیادی را با آغوش باز قبول کرد و از سال ۲۰۰۸، مهاجرت به این کشور، روند کاهشی داشته است.

  • غلام مهاجری
  • ۰
  • ۰

نکات مهم و ضروری برای مهاجرت به سوئد

در ابتدای مقاله باید مطالبی را درباره ی این نوشته و مهاجرت به سوئد بدانید که به اختصار به این موارد اشاره می کنیم:

 

سوئد

  • در اینجا به راه هایی اشاره خواهیم داشت که کاملا قانونی هستند؛ این روش ها شامل پناهندگی و از این دست اقامت ها نمی شود.
  • غلام مهاجری
  • ۰
  • ۰

مهمترین فاکتوری که معمولا افراد برای مهاجرت مد نظر دارند برخورداری از یک زندگی مرفه تر نسبت به زندگی فعلی شان است. حالا در هر نقطه این کره خاکی که باشید. مهم این است که مقصد بعدی شما شرایط مطلوب تری را برای زندگی فراهم کند.

 

 

اگر قرار باشد مهاجرت (به هر دلیل) باعث تنزل کیفیت زندگی شما شود عملا کار عبثی خواهد بود.

  • غلام مهاجری
  • ۰
  • ۰


اگر آمارهای سازمان های مختلف درباره جمعیت ایرانی ها در کشورهای خارجی را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که از شش میلیون ایرانی که در کشورهای خارجی زندگی می کنند، فقط حدود سه میلیون و 500 تا چهار میلیون ایرانی در این پنج کشور زندگی می کنند.


چرا این پنج کشور به مقصد ایرانی ها تبدیل شده است؟ هرکدام این کشورها چه تعداد ایرانی را به خود اختصاص داده اند؟ اوضاع زندگی ایرانی ها در این پنج کشور چگونه است؟ هرکدام از این کشورها پذیرای کدام قشر از ایرانی ها هستند؟

 

1– آمریکا؛ بیشترین ایرانی

طبق آمارها، کشور آمریکا از دیرباز مقصد ایرانی های زیادی بوده و در حال حاضر بیشترین ایرانی ها در کشور آمریکا زندگی می کنند.

آمارها از میزان ایرانی های مقیم آمریکا متفاوت است و از سال 2000 به بعد تعداد رسمی ایرانی های آمریکا اعلام نشده اما آمارهای متفرقه از حضور یک میلیون و 800 تا دو میلیون ایرانی در این کشور خبر می دهد. گفته می شود بیشتر ایرانیان در جنوب کالیفرنیا و لس آنجلس (حدود 700 هزار نفر) حضور دارند. بعد از این دو شهر، واشنگتن، نیویورک، هیوستون، اوهایو و شیکاگو از لحاظ جمعیتی بیشترین ایرانی ها را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش کامرانیه واشنگتن و حومه حدود 300 هزار ایرانی و کمترین جمعیت ایرانی ها مربوط است به ایالت «مین» در شمال شرقی آمریکا که حدود 10 خانوار در آن زندگی می کنند. حدود 80 درصد ایرانیانی که در آمریکا زندگی می کنند دارای تحصیلت عالی هستند و همین نکته نشانگر آن است که ایرانی ها مقیم آمریکا جزو تاثیرگذارترین قشر این کشور هستند.

یکی از تفاوت های مهم در مهاجرت ایرانی ها به آمریکا نسبت به کشورهای دیگر، حضور پررنگ خانواده ه است. برخلاف چهار کشور دیگر پرجمعیت ایرانی که مهاجرت کنندگان آن را اکثرا دانشجویان و جوانان تشکیل می دهند، آمریکا شرایط آسان تری را برای دادن اقامت به خانواده ها دارد و همین نکته باعث شده تا سبک مهاجرت کنندگان به این کشور متفاوت باشد.

به همین دلیل میزان زاد و ولد ایرانی ها در آمریکا از کشورهای دیگر بیشتر است و طبق آخرین آمار ثبت احوال ایران، سالانه در آمریکا حدود دو هزار ایرانی متولد می شوند. پزشکان و متخصصان، اساتید دانشگاهی، مهندسان کامپیوتر و... ازجمله مشاغلی هستند که ایرانی های زیادی را به خود جذب کرده اند و قشر اعظم ایرانی ها جذب این شغل ها می شوند. به جز این صنوف، ایرانی های شاغل در آمریکا گروه بزرگ دیگری را تشکیل می دهند که به علت داشتن مهارتی متوسط و مدرک تحصیلی نه چندان بالا، نتوانسته اند به مدارج بالایی برسند و در سطوح بسیار پایین مشغول شده اند و اگر ماندن در ایران را انتخاب می کردند، مطمئنا موقعیت های شغلی و مالی بهتری را نصیب خود می کردند.







2 – انگلستان؛ موج بازگشت

بر طبق آمار رسمی مربوط به سال 2001 ، دولت بریتانیا تعداد ایرانیانیان کشور را 43 هزار نفر ذکر کرده بود و در سال 2009 تخمین زده اند این آمار به 58 هزار نفر رسیده است. در سال 2004 سفارت ایران در انگلیس این تعداد را 75 هزار نفر اعلم کرده بود. براساس جداول آماری که اداره سرشماری منتشر کرده، در زمان سرشماری سال 2011، تعداد ایرانیان ساکن انگلستان و ولز ٨١٦٨٠ نفر بود است. از این تعداد ٧٩٩٨٥ نفر در انگلستان زندگی می کردند و شمار ایرانیان ساکن لندن هم ٣٧٣٣٩ نفر بود.

موج مهاجرت ایرانیان به بریتانیا از سال 1979 میلادی یعنی بعد از انقلاب اسلامی آغاز شد که در آن مقطع حدود هشت هزار نفر از ایران به این کشور مهاجرت کردند. نقل می کنند که درصد بالایی از مهاجرین ایران به انگلستان بعد از مدت کوتاهی دچار افسردگی های روحی می شوند و بازگشت را ترجیح می دهند. دلیل این مسئله شاید تفاوت سبک زندگی و آب و هوای کاملا متضاد منطقه بریتانیا باشد. هزینه زندگی در انگلستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی فوق العاده بالاست و به همین دلیل ما با سیل مهاجرین به این کشور مواجهیم که بعد از مدتی از نظر مالی کم می آورند و به کشور بازمی گردند.


3 – آلمان؛ محبوب ایرانی ها

350 هزار نفر، این قابل اطمینان ترین آماری است که در حال حاضر از تعداد ایرانیان مقیم آلمان به دست آمده. البته آمارهای تاییدشده سازمان های بین المللی از حضور 120 هزار ایرانی در سال 2003 خبر می داد که کمتر از حد واقعی به نظر می رسد. در کل، آلمان و کشور همسایه اش اتریش از مقاصد محبوب ایرانی ها برای زندگی محسوب می شوند. پس از آمریکا بیشترین ثبت ولادت ایرانی ها مربوط به کشور آلمان است که سالانه حدود 700 ایرانی در این کشور متولد می شوند.

 


4 – فرانسه؛ اقامت کوتاه

در یک آمار نه چندان دقیق تعداد ایرانیان مقیم فرانسه در سال 2000 میلادی 19 هزار نفر ذکر شده که کاملا واضح است نمی تواند آمار دقیق و قابل اعتنایی باشد. این آمار تا سال 2010 بین 300 تا 320 هزهار نفر تخمین زده شده است. بخش عمده ای از سفر ایرانیان به فرانسه به دلیل تحصیل در دانشگاه های این کشور است. البته ایرانیانی که به این کشور مهاجرت می کنند بیشتر برای تحصیل آنجا هستند و ایرانی های کمتری این کشور را برای اقامت دائم انتخاب می کنند. یکی از مشکلات اصلی ایرانیان در این کشور برخورد نه چندان مناسب فرانسوی ها با مهاجرین خاورمیانه است.



5 – کانادا؛ هر روز بیشتر از دیروز

با این که در لیست پنج کشور دارای بیشترین ایرانی، کانادا آخرین رتبه را به خود اختصاص داده است اما شواهد نشان می دهد تا چند سال آینده رشد ایرانی های این کشور بسیار بالاتر برود و جزو سه کشور اول قرار بگیرد. طبق آمار ثبت و احوال ایران، سالانه حدود یک میلیون و 100 هزار ایرانی در کانادا تولد خود را ثبت می کنند و روند رو به رشدی دارند. به گزارش کامرانیه براساس اطلاعات مربوط به سال 2008 از اداره آمار کانادا، جمعیت ایرانیان مقیم کانادا 41290 نفر هستند که مسلما این آمار چندان دقیق نیست و تعداد ایرانی های کانادا بسیار بیشتر از این است. طبق آمارهای سازمان های مختلف در حال حاضر تعداد ایرانی های مقیم کانادا حدود 300 هزار نفر است و فقط 110 هزار نفر در ایالت اونتاریو زندگی می کنند که اکثر آنها به قشر برتر کانادا اختصاص دارند.

مهم ترین قشر مهاجر ایرانی به کانادا از دانشجویان هستند که اکثرا حداقل مدرک لیسانس دارند و برای مدارک بالاتر تحصیلی ترجیح داده اند به این کشور سفر کنند. باتوجه به اینکه در این کشور هزینه زندگی ایالت به ایالت با یکدیگر تفاوت های اساسی دارند، دانشجویان ایرانی اکثرا ترجیح می دهند، زندگی خود را در شهرها و روستاهای دورافتاده شروع کنند و به همین جهت در شهرهای کوچک کانادا هم ایرانی های زیادی وجود دارند.

این شهرهای کوچک و روستاهای کانادایی پر است از ایرانی هایی که در ایران مدرک پزشکی عمومی خود را گرفته اند و حالا در این شهرهای دورافتاده، امتحان های سخت پزشکی را می گذارند تا شاید در پنج، شش سال بعد اجازه طبابت در کانادا را کسب کنند. در آن طرف ماجرا ایرانی های تورنتو از مرفه ترین مردم کانادا هستند که در بین خود کانادایی ها هم زبانزد هستند و بهترین خودروها و منازل متعلق به آنهاست.

  • غلام مهاجری
  • ۰
  • ۰

شرایط ثبت نام لاتاری آمریکا


کارت لاتاری یکی از انواع ویزاهای مهاجرتی آمریکا است. از سال ۱۹۹۰ و به دستور کنگره آمریکا، هر سال وزارت امور خارجه آمریکا به صورت قرعه‌کشی (موسوم به لاتاری) تعدادی افراد را برای دریافت این نوع ویزا انتخاب می‌کند که نهایتاً منجر به دریافت کارت اقامت دائم آمریکا ( گرین کارت) می‌شود.
شرایط ثبت نام لاتاری برای هر فرد حداقل داشتن دیپلم ۱۲ ساله (دیپلم + پیش دانشگاهی) و یا داشتن دو سال سابقه ی کار در پنج سال گذشته است. لازم به ذکر است که این شغل باید نیاز به حداقل دو سال آموزش یا تجربه را داشته باشد. این شغل بایستی در لیست مشاغل اداره کار ایالات متحده در لیست JOB ZONE 4 و البته با امتیاز SVP 7 باشد. مانند طراحی گرافیک، طراحی وبسایت، مدیریت صنعتی یک کارخانه یا کارگاه و ...
ثبت نام لاتاری فقط در سایت رسمی کنتاکی کونسولار امریکا www.dvlottery.state.gov انجام می‌گردد و هیچ سایت دیگری دارای اعتبار نمی‌باشد و هر شخصی باید از طریق این سایت ثبت نام کند. این وبسایت به زبان انگلیسی بوده و فقط یک ماه از سال برای ثبت نام لاتاری باز است. لازم به ذکر است که ثبت نام در برنامه لاتاری امریکا کاملا رایگان می‌باشد. 

نکته:
سن مجاز برای ثبت نام لاتاری 18 سال تمام می‌باشد.

عکس مناسب برای ثبت نام لاتاری

یکی از مهمترین بخش‌های ثبت نام لاتاری گرفتن عکس با معیارهای قوانین مهاجرتی امریکا است که هزاران نفر به دلیل عدم ارسال عکس مناسب از رسیدن به این کشور محروم خواهند شد. فرد متقاضی و تمامی افراد مجازی که می‌توانند به همراه ایشان ثبت کنند (همسر و فرزندان) بایستی حتماً تصویر مناسب و مجاز جهت شرکت در لاتاری تهیه کنند. حتی اگر کودک یک ماهه دارید، بایستی از ایشان نیز عکس تهیه کنید. اگر کودکتان نمی‌تواند بنشیند می‌توانید به صورت خوابیده رو به دوربین از او عکس بگیرید. در عکس کودکان زیر ۲ سال سختگیری زیادی وجود ندارد اما تهیه تصویر اجباریست.
شرایط عمومی عکس:
  • عکس بایستی رنگی باشد.
  • فرد کاملاً مستقیم و رو به دوربین بنشیند.
  • سر کاملاً رو به دوربین باشد. نه رو به بالا و نه رو به پایین یا طرفین باشد.
  • اندازه سر در عکس به حالت نرمال باشد. نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد.
  • زمینه عکس سفید یا روشن باشد.
  • در صورت استفاده از عینک، انعکاس نور در آن نمایان نباشد.
  • از کلاه در عکس استفاده نشود حتی برای کودکان.
  • عکس خانم ها میتواند با حجاب باشد. اما گردی صورت باید کاملاً نمایان باشد.
  • عکس مربعی و ابعاد آن ۵ سانت در ۵ سانت یا ۶۰۰ پیکسل در ۶۰۰ پیکسل باشد.
  • رزولوشن عکس ۳۰۰ dpi باشد.
  • هیچ گونه سایه ای روی صورت یا دیوار نباشد. بهتر است با فاصله یک قدم از دیوار بایستید.
  • دیوار هیچ گونه دکور یا زمینه رنگی نداشته باشد.
  • حالت چهره شما خنثی باشد. بخصوص دهان بسته و چشمان بازو سر صاف. نگاه مستقیم رو به دوربین.
  • مقدار فضای زیادی خالی بالا و پائین صورتتان باشد.
  • پس از تهیه عکس آن‌را از طریق فرم مربوطه ارسال می‌نمایید. حجم عکس زیر ۱۰۰۰ کیلوبایت باشد.
  • عکس خانمها هم با پوشش اسلامی و هم بدون آن قابل قبول است.
تصویر زیر یک قالب استاندارد و قابل قبول برای اداره مهاجرت آمریکا می‌باشد. تصاویری که دارای ویژگی های تصویر زیر می‌باشند برای ثبت نام لاتاری بلامانع شناخته می‌شوند.

عکس لاتاری – لاتاری 2018 – لاتاری امریکا

ثبت اطلاعات شخصی در فرم‌های ثبت نام لاتاری

ابتدا بایستی وارد تنها وبسایت رسمی دولت آمریکا برای ثبت نام لاتاری به آدرس  www.dvlottery.state.gov گردید. سپس مرحله به مرحله مطابق با قوانین مهاجرتی امریکا اطلاعات خود را در صفحات مربوطه ثبت کنید.


ثبت نام لاتاری – عکس لاتاری – لاتاری 2018

دکمه begin entry زده و وارد فرم ثبت اطلاعات بشوید.
راهنمای ثبت نام لاتاری 2018 (راهنمای تصویری)

در فرم زیر ابتدا باید مشخصات متقاضی اصلی (entrant) وارد گردد. سپس اگر همسر یا فرزند دارید اطلاعات آن‌ها در صفحات بعدی وارد کنید.
  • شما فقط به صورت آنلاین می‌بایست فرم را پر و ارسال کنید. در هنگام تایپ یا وارد کردن اطلاعات لازمه در صفحه ثبت نام لاتاری، فقط ۳۰ دقیقه برای وارد کردن اطلاعات و عکس‌ها فرصت دارید. اگر زمان بیشتری صرف کردید پرونده ثبت نامی شما باطل و خطای timing out Error به شما داده خواهد شدکه می‌بایست تمامی اطلاعات را از ابتدا مجددا وارد نمایید.
  • همواره تمامی اطلاعاتی که وارد فرم ثبت نام لاتاری می‌کنید مربوط به وضعیت فعلی و در حال حاضر شماست. اگر پس از ارسال این فرم به دولت امریکا، تغییراتی در وضعیت تحصیلی یا جنسیتی یا ازدواجی یا فرزندانتان بوجود بیاید به‌هنگام مصاحبه در کنسولگری امریکا، آنها را مطلع و اطلاعاتتان را در کنسولگری تصحیح یا تکمیل نمایید.
 

شرایط ثبت نام لاتاری – لاتاری چیست – عکس لاتاری


  • Last/Family Name, First Name (نام کوچک و نام خانوادگی)
اسپلینگ نام و نام خانوادگی دقیقا مطابق با مشخصات پاسپورت بایستی باشد و entrant به معنای متقاضی اصلی است.
در افراد متاهل یک‌بار زن و یک‌بار هم شوهر "جداگانه” ثبت نام نمایند و عکس و مشخصات همسر و فرزندان و فرزندخوانده های مجرد و زیر ۲۱ ساله خود را نیز وارد کنند. در نتیجه زن و شوهر در هر مر حله خود entrant و همسرشان spouse خواهد گردید.

در مورد افرادی که دارای همسر می‌باشند دو گزینه مشاهده می‌شود که :

  1. مورد اول مخصوص اشخاصی است که متاهل هستند و همسر آن ها دارای اقامت دائم و یا شهروند کشور آمریکا نیست.
  2. مورد دوم مخصوص کسانی است که با یک شهروند آمریکایی یا شخصی که دارای گرین کارت است ازدواج کرده‌اند.
  • DATE OF BIRTH – Day, Month, year (تاریخ تولد)
  • GENDER – Male or Female (جنسیت)
  • CITY WHERE YOU WERE BORN (شهر یا روستای محل تولد)
  • COUNTRY WHERE YOU WERE BORN (کشور محل تولد)
  • COUNTRY OF ELIGIBILITY OR CHARGEABILITY (کشور مجاز محل تولد)
 نکته مهم: کسانی‌که کشور محل تولدشان در لیست کشورهای مجاز برای ثبت نام لاتاری قرار ندارد ولی کشور محل تولد همسر فعلی یا پدر یا مادرشان در لیست مجاز می‌باشد، می‌توانند از کشور محل تولد همسر یا پدر یا مادرشان اگر در لیست کشورهای مجاز برای شرکت در این لاتاری است استفاده کنند و نام ان کشور را بنویسند.



لاتاری امریکا – لاتاری 2018 – ثبت نام لاتاری


  • photographs ( عکس خود را آپلود کنید)
وضعیت آدرس پستی (MAILING ADDRESS – In Care Of, Address LineDistrict/Country/Province/State, Postal Code/Z )

در ثبت اطلاعات آدرس پستی با موارد زیر روبرو می‌شوید.
  • In Care Of یعنی نام و نام خانوادگی شما
  • second address و یا Line 2 ادامه آدرس محل سکونت 
  • COUNTRY WHERE YOU LIVE کشور محل سکونت فعلی شما
  • PHONE NUMBER (شماره تلفن، اجباری نیست)


نحوه نوشتن آدرس پستی به انگلیسی

نوشتن آدرس به زبان انگلیسی برعکس فارسی شروع  و به کشور ختم می شود. شما ابتدا باید نام و نام خانوادگی را بنویسید. بعد از آن بایستی شماره پلاک یا شماره طبقه را بنویسید. سپس نام کوچه و پس از آن کدپستی و نام شهر، نام استان و نام کشور را نوشته و در اتنها نیز شماره تلفن و کدپستی را قرار دهید.


 آدرس انگلیسی  معادل فارسی   آدرس انگلیسی   معادل فارسی   آدرس انگلیسی   معادل فارسی   آدرس انگلیسی   معادل فارسی   آدرس انگلیسی   معادل فارسی
 No پلاک    Mall مرکز خرید   Highway بزرگراه  Left Side  سمت چپ End of انتهای
 Unit واحد    Bank  بانک Freeway آزادراه  Lower of پایین تر از  In Front of روبروی
Ground Floor طبقه همکف   Quarter  کوی (محله، برزن)   Rd جاده  Above of بالاتر از  Dead End بن بست
 Floor طبقه   District   منطقه  Cross  چهارراه  After بعد از  Village روستا 
Bldg   ساختمان  P.O BOX کد پستی  Junc تقاطع، سه راه  Before قبل از  City  شهر
Complex مجتمع، مجموعه  Alley کوچه   West غربی  Between    بین Province استان 
 Residential Complex  مجتمع مسکونی   St فرعی (خیابان کوچک)  East شرقی  Phase  فاز Country  کشور
 Town شهرک  Ave  اصلی (خیابان بزرگ)  North  شمالی Near نزدیک (جنب)  Industrial Estate  شهرک صنعتی 
 Hall  تالار Blvd   بلوار  South  جنوبی Corner نبش  Entrance ورودی برج یا ساختمان  
 Passage پاساژ   Sq  میدان Right Side سمت راست  First of ابتدای Exit  خروجی خیابان تا اتوبان

به مثال زیر توجه فرمایید.

بزرگراه خرازی ، خیابان امام خمینی(اصلی) ، میدان آزادی ، خیابان طالقانی‌ جنوبی(اصلی) ، خیابان رسالت (فرعی) ، بلوارشفق ، کوچه سنبل 12 ، پلاک 20

No 20, sonbol12 Alley, Shafagh Blvd, Resalat St, South Taleghani Ave, Azadi Sq, Emam khomeini Ave, Kharazi Highway 


لاتاری امریکا – لاتاری 2018 – ثبت نام لاتاری  - شرایط ثبت نام لاتاری – لاتاری چیست – عکس لاتاری

  • E-MAIL ADDRESS ایمیل (اجباری است)
در این مرحله نوبت به پر کردن مقاطع تحصیلی خواهد رسید. شما بایستی آخرین مدرک تحصیلی خود را وارد نمایید.
  • Primary school only (دبستان)
  • High school, no degree (دبیرستان ناتمام)
  • high school degree (دیپلم دبیرستان)
  • vocational school (فوق دیپلم با هنرستان یا آموزشگاه فنی یا خصوصی یا هر نوع آموزشگاه تخصصی کوتاه مدت خصوصی یا دولتی که قبل یا بعد از دبیرستان و یا بدون داشتن دیپلم دبیرستان برای آموزش یک فن یا حرفه گذرانده اید و آخرین و بالاترین مدرک تحصیلی شما محسوب می‌شود)
  • Some university courses (دانشگاه ناتمام یا فقط چند واحد دانشگاهی را گذرانده‌اید)
  • University degree لیسانس دانشگاه (فارغ التحصیل شده در لیسانس دانشگاهی).
  • Some graduate level courses, degree (فوق لیسانس ناتمام، یا فقط چند واحد فوق لیسانس گذرانده اید)
  • Master degree (فوق لیسانس)
  • Some doctorate level courses (دکترای هر رشته ای ناتمام یا فقط چند واحد دکترا گذرانده‌اید)
  • Doctorate degree (مدرک دکترا )
مشخصات مربوط به وضعیت ازدواج فعی (MARITAL STATUS)
  • مجرد/هرگز ازدواج نکرده (Unmarried)
  • متاهل (Married
  • طلاق قانونی (Divorced)
  • بیوه  (Widowed)
  • جدا شده (قانونی و یا با توافق دادگاه یا محضر) Legally Separated 
 
وضعیت تعداد فرزندان مجرد و زیر ۲۱ ساله (Number of children)
این وضعیت شامل فرزندان طبیعی، فرزندخوانده، یا تحت سرپرستی، فرزندان همسر سابق اگر آن فرزندان جدا از شما زندگی می‌کنند و حتی اگر به‌طور کامل از آن‌ها و همسرتان جدا شده‌اید و یا اگر آنها اصلا نخواهند به امریکا مهاجرت کنند باید نام و مشخصات و عکس آن فرزندان را در فرم وارد شود. لازم به ذکر است عدم وارد کردن هر کدام از این فرزندان منجر به مردود شدن ثبت اطلاعات شما خواهد شد.

ثبت اطلاعات همسر و فرزندان در ثبت نام لاتاری

در این مرحله بایستی اطلاعات همسر و فرزندان مانند مراحل قبل ثبت گردد.

اطلاعات همسر


راهنمای ثبت نام لاتاری 2018


ثبت اطلاعات مربوط به فرزندان


عکس لاتاری – لاتاری 2018 – لاتاری امریکا


پس از ثبت نام لاتاری در سایت مورد نظربه شما یک صفحه نهایی success که شامل شماره پرونده (confirmation number) ، یک سریال نامبر دیجیتال و تاریخ تولدتان است نمایش داده خواهد شد. این سریال نامبر را در تمامی مراحل پس از برنده شدن در لاتاری همراه خود داشته باشید.


  • غلام مهاجری
  • ۰
  • ۰

هر سال به طور معمول بیش از 120 هزار فرد خارجی برای تحصیل در دانشگاه ها، کالج ها و مدارس کانادا، مجوز تحصیلی Study Permit دریافت می کنند.

همچنین افراد دیگری هم هستند که بدون مجوز تحصیلی در این مراکز آموزشی به تحصیل مشغول می شوند. به طور کلی اگر مقیم دائم Permanent Resident یا تابع Citizen کانادا نیستید و دوره تحصیلی که در آن ثبت نام کنید بیش از شش ماه طول می کشد و به صورت تمام وقت است (یعنی حدود 15 ساعت یا بیشتر ساعات درسی در هفته) باید برای تحصیل در آن دوره مجوز تحصیلی دریافت کنید.

  • غلام مهاجری
  • ۰
  • ۰

مهاجرت تحصیلی به آمریکا بواسطه قدمت دانشگاه های ممتاز در سیستم تحصیلی آمریکا و امکانات بسیار ویژه ای که کشور آمریکا در اختیار دانشجویان خارجی برای تحصیل در آمریکا قرار می دهد،

کشور آمریکا همواره کانون توجه علاقه مندان به تحصیل در مراکز معتبر علمی و همه افرادی که متقاضی اخذ اقامت و یا گرین کارت آمریکا بوده اند، بوده است. دانشگاه ها و مراکز آموزشی آمریکا سرآمد دانشگاه های برتر دنیا هستند و تقریبا تمامی رشته ی دانشگاهی را پوشش می دهند. نظام آموزشی آمریکا با دوره کارشناسی 4 ساله، دوره کارشناسی ارشد 2 ساله و دوره دکترای 3 تا 5 ساله همراه است.

  • غلام مهاجری
  • ۰
  • ۰

سفارت آلمان در تهران، به دلیل فرصت های تحصیلی کم هزینه و تقریبا رایگانی که صدها دانشگاه آلمان در اختیار دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا قرار می دهند و همچنین حجم تعاملات اقتصادی، بازرگانی و علمی تهران و برلین، همواره در چند دهه اخیر با شمار زیادی از متقاضیان درخواست روادید دانشجویی، تحصیلی، گردشگری و تجاری مواجه بوده است.

در واقع سفارت آلمان در تهران همچون سفارت ایتالیا، فرانسه، سوئد و برخی از کشورهای آسیایی که مقصد گردشگری و تجارت ایرانیان به شمار می روند،

  • غلام مهاجری