مهاجرت

مهاجرت از ایران

مهاجرت

مهاجرت از ایران

چه کشوری برای مسافرت خوب هست

  • ۰
  • ۰

چگونه در سفر از سرویس رومینگ تلفن همراه استفاده کنیم؟

رومینگ تلفن همراه

رومینگ تلفن همراه یکی از نکات مهمی است که باید در زمان سفر به خارج از کشور به آن توجه ویژه داشت. به عبارتی وقتی تصمیم سفر به خارج از کشور را دارید، بدون شک یکی از مهمترین مسائل شما ارتباط با خانواده و دوستان خواهد بود. همه ما در محل زندگی خود عزیزانی داریم که می‌خواهیم از حال و زندگی خود به آنها خبر دهیم و از سلامتی و حال خوش آنها نیز باخبر شویم. اینجا است که رومینگ تلفن همراه به کمک ما خواهد آمد. در ادامه به شما میگوییم که رومینگ بین الملل چیست، چه کاربردی دارد و چگونه می توانید آن را بطور اختصاصی بر روی سیم کارت های همراه اول خود فعال کنید

تعریفی از رومینگ تلفن همراه

در زمان سفر، ما با سیم کارت خودمان مسافرت می کنیم و به سیم کارت کشور مقصد دسترسی نداریم. به همین دلیل برقراری ارتباط با خانواده و دوستان کمی سخت خواهد بود. در این زمان است که سرویسی با نام سرویس رومینگ تلفن همراه که در تمام تلفن های همراه و سیم کارت ها فعال است، به کمک ما می آید و می توانیم در سفر خود به کشورهای خارجی با استفاده از سیم کارتی که داریم و بهره مندی از خدمات رومینگ بین الملل، با خانواده و دوستان ارتباط برقرار کنید.

بدون شک زمانی که اسم رومینگ تلفن همراه به میان می آید، اگر چندان با آن آشنا نباشید دچار سردرگمی و نگرانی خواهید شد. بیشتر تصورات در مورد سرویس رومینگ بین الملل تلفن همراه این است که با روشن کردن سیم کارت خود در یک کشور خارجی، هزینه‌های بسیار گزافی را متحمل می شویم، اما این تصور کاملاً غلط است. همانطور که می‌دانید سیمکارت های ایران تمام نقاط داخل کشور را پوشش می دهند، مانند همراه اول. حال اگر تصمیم گرفتید که در خارج از کشور از اپراتورهای ایرانی مانند همراه اول استفاده کنید، مبحث رومینگ برای شما پیش خواهد آمد.

رومینگ تلفن همراه

  • رومینگ تلفن همراه

تمام اپراتورهایی که در داخل کشور به مشترکان خود سرویس دهی انجام می دهند با اپراتورهای مطرح در کشورهای دیگر مذاکره کرده و با آنها قرارداد بسته اند. اگر بخواهیم این موضوع را با مثال برای شما شرح دهیم باید بگوییم که همراه اول در یکی از کشورهای دیگر، یک اپراتور با نام مشخص را انتخاب می‌کند و با او مذاکره کرده و پس از آن اگر شخصی از کشور ایران با سیم کارت همراه اول وارد کشور مقصد مورد نظر بشود، می‌تواند به واسطه حضور اپراتوری که با همراه اول مذاکره کرده است با ایران ارتباط برقرار کند و در ادامه هزینه آن را نیز بپردازد.

در پی این اتفاق شما در کشور نهایی و مقصد خود می توانید به واسطه وجود و حضور اپراتور مذاکره‌کننده با همراه اول، با ایران ارتباط برقرار کرده و در اصل به عبارتی از رومینگ تلفن همراه خود استفاده کنید. این همان رومینگ بین الملل است که بر روی سیمکارت شما فعال شده و به شما خدمت رسانی خواهد کرد.

پیش از هر کاری رومینگ سیم کارت خود را فعال کنید!

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم برای مسافرت به کشورهای خارجی باید اول از همه رومینگ سیم کارت خود را فعال کنید. در این قسمت ما به شما ۲ روش فعال کردن رومینگ تلفن همراه برای سیم کارت های همراه اول را بازگو خواهیم کرد.

رومینگ سیم کارت

  • روش اول: کد رومینگ برای فعال سازی

روش اول برای فعال کردن رومینگ تلفن همراه در همراه اول این است که کدی را که در ادامه به شما ارائه می کنیم شماره گیری کنید تا رومینگ فعال شود. بعبارتی تنها کافی است برای فعال سازی کد #۲۹*۱۰* را از سمت چپ به سمت راست وارد کنید. به همین راحتی رومینگ بین الملل شما برای سیم کارت همراه اول فعال خواهد شد.

  • روش دوم: فعال سازی با ارسال پیامک

روش دوم برای فعال سازی رومینگ تلفن همراه برای همراه اول این است که از طریق وارد کردن یک کد، فعال سازی را انجام دهید. فقط کافی است که پیام کوتاهی ارسال کنید تا سرویس مذکور به راحتی برای شما فعال شود. بعبارتی کافی است که عدد ۲۹ را به شماره ۱۰ پیامک کرده و مدت زمان کوتاهی را منتظر بمانید تا نتیجه فعال سازی به شما ابلاغ شود.

بالا بردن اعتبار در سیم کارت های دائمی و اعتباری همراه اول

نحوه فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل بر روی سیم کارت های همراه اول را برای شما توضیح دادیم. در ادامه میگوییم که چطور می توانید اعتبار سیم کارت خود را افزایش دهید. برای کار کردن با سرویس رومینگ تلفن همراه در همراه اول، دائمی یا اعتباری بودن خط شما اهمیتی ندارد. چون هر دو سیم کارت توانایی استفاده از سرویس رومینگ بین‌الملل را دارند. تنها موردی که سبب ایجاد تفاوت در این ۲ نوع سیمکارت می‌شود نحوه شارژ کردن حساب رومینگ بین الملل در هر کدام از آنها است.

رومینگ سیم کارت

  • شارژ حساب سیم کارت دائمی با پیامک

برای فعال سازی رومینگ سیم کارت، شما از دو طریق می توانید حساب را شارژ کنید. روش اول شارژ کردن حساب رومینگ تلفن همراه با گذراندن ۵ مرحله است که بعد از آن حساب شارژ خواهد شد. این مراحل شامل ارسال کردن حرف B به شماره ۹۹۰۰۰۹، انتخاب مبلغ مورد نظر برای شارژ کردن، وارد کردن شماره تلفن همراه،  منتظر ماندن برای دریافت یک پیامک مبتنی بر شناسه قبض و شناسه پرداخت و در نهایت مرحله پنجم یعنی وارد کردن مبلغ بعد از دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت خواهد بود.

  •   شارژ حساب سیم کارت دائمی بوسیله سایت

روش دوم برای شارژ کردن سیم کارت و فعال سازی رومینگ بین الملل این است که می توانید به راحتی از طریق سایت همراه اول، فعال سازی را انجام دهید. وارد سایت می شوید، از طریق گزینه “سرویس ها و محصولات”، گزینه “رومینگ و مکالمات بین الملل” را انتخاب کرده و بر روی بخش “مکالمات و پیامک بین الملل” کلیک کنید تا گزینه های زیر مجموعه این قسمت به شما نمایش داده شوند. بعد از آن به راحتی می توانید کد مورد نیاز برای فعال کردن رومینگ تلفن همراه خود را از هر بخش به صورت جداگانه دریافت کنید و سپس رومینگ بین الملل سیم کارت خود را فعال سازید.

رومینگ سیم کارت

  • شارژ حساب سیم کارت های اعتباری

شارژ حساب سیم کارت در سیم‌کارت‌ های اعتباری اپراتور همراه اول کمی از سیم‌کارت ‌های دائمی و راحت تر است. اگر سیم کارت شما اعتباری بود و قصد شارژ کردن حساب آن را داشتید می توانید مانند سایر مواقع خیلی راحت شارژ را خریداری کنید و سیم کارت خود را به راحتی شارژ کنید. این شارژر را می توانید به واسطه دستگاه های پوز (POS)، دستگاه‌های خودپرداز، همچنین همراه بانک و اپلیکیشن های پرداخت موجود بر روی تبلت ها و یا گوشی ها، تهیه کرده و رومینگ تلفن همراه خود را خیلی آسان و سریع فعال سازید.

کشورهایی که طرف قرارداد با همراه اول هستند!

همراه اول برای سرویس رومینگ تلفن همراه هموطنان ایرانی با ۸۵ کشور جهان مذاکره کرده و این امکانات را به واسطه ۱۳۶ اپراتور در این کشورها برای ایرانیان قابل استفاده کرده است. ما به شما در این مقاله توصیه می‌کنیم که در صورت انجام سفرهای خارجی حتماً یک سیم کارت اعتباری همراه اول با خود داشته باشید که به راحتی بتوانید هزینه های رومینگ بین‌المللی را کنترل کنید. نکته جالب اینجاست که اگر شارژ سیم کارت اعتباری شما به پایان رسید، یکی از دوستان و آشنایان شما در ایران به راحتی می تواند آن را برای شما شارژ کند. این کار خصوصاً برای افرادی که سن بالایی دارند بسیار مناسب است.

رومینگ سیم کارت همراه اول

آموزش کار با رومینگ تلفن همراه

در این قسمت به شما خواهیم گفت که چگونه با سرویس رومینگ بین الملل تلفن همراه خود کار کنید.

  • برقراری تماس با سرویس رومینگ

اگر بعد از خروج از کشور تصمیم گرفتید با یکی از فامیل و دوستان خود در ایران تماس بگیرید، باید از رومینگ تلفن همراه استفاده کنید. بعبارتی لازم است که به جای عدد صفر که در اول شماره ایران وجود دارد، عدد ۰۰۹۸ را شماره گیری کنید. برای مثال اگر شماره همراه مورد نظر شما ۰۹۱۲۲۲۲۲۲۲۲ باشد، به جای اینکه صفر ابتدایی را شماره گیری کنید عدد ۰۰۹۸ را شماره گیری کرده و در ادامه ۹۱۲۲۲۲۲۲۲۲ را شماره گیری کنید.

  • برقراری ارتباط بارومینگ تلفن همراه از طریق شماره ثابت

اگر احیاناً شماره مورد نظر شما خط تلفن ثابت باشد باز هم باید در ابتدای کار از کد ۰۰۹۸ استفاده کنید. برای مثال اگر شماره شما خط تلفن ثابت شهر تهران باشد باید اول کد تهران را به شماره اضافه کنید و بعد از آن به جای صفر اول، کد پیش شماره ۰۰۹۸ را وارد کرده و سپس شماره گیری کنید. در نهایت شماره ای که شما به روی صفحه تماس خود خواهید دید این شماره خواهد بود: ۰۰۹۸۲۱۲۲۲۲۲۲۲۲

رومینگ تلفن همراه  در IOS و اندروید

برای اینکه سرویس رومینگ تلفن همراه خود را فعال کنید، تنها نمی توان به شماره گیری کد فعالسازی و شارژ کردن حساب سیم کارت اکتفا کرد و شما باید قبل از هرکاری این سرویس را در گوشی موبایل خود جستجو کرده و آن را فعال کنید، بعد از آن می توانید به آن متصل شده و از آن به راحتی استفاده کنید. ناگفته نماند که در بیشتر تلفن‌ های همراه هوشمند، سرویس رومینگ بین الملل به حالت خودکار و یا اتوماتیک قرار گرفته شده است. ما در ادامه قصد داریم فعال کردن و همچنین جستجو کردن سیستم رومینگ در گوشی های iOS و اندروید را برای شما شرح دهیم.

رومینگ سرویس

  • جستجوی شبکه رومینگ در آیفون (IOS)

اگر تلفن همراه شما مجهز به سیستم عامل iOS است می توانید به روش زیر شبکه رومینگ تلفن همراه را در گوشی خود فعال کنید. ابتدا وارد قسمت تنظیمات یا Setting شوید، سپس گزینه  Carrier را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید. بعد از این که به صفحه جدید وارد شدید با انتخاب گزینه اتوماتیک آن گزینه را غیرفعال کنید و منتظر بمانید تا شبکه‌ هایی که در دسترس شما قرار دارند جستجو شوند. می توانید به راحتی در بین شبکه های پیدا شده، شبکه ای را که مورد  مورد نظر شماست پیدا کنید. به همین راحتی رومینگ بین الملل شما فعال شده و قابل استفاده خواهد بود.

  • جستجوی شبکه رومینگ در اندروید

برای فعال کردن سرویس رومینگ تلفن همراه در سیستم عامل اندروید باید مراحل زیر را طی کنید. در ابتدا وارد قسمت تنظیمات یا Setting شده و سپس در قسمت “شبکه های بیشتر” یا “More networks” گزینه Mobile network”” را انتخاب نمایید. یک صفحه جدید برای شما باز می شود که در آن گزینهNetwork” “Operators یا “اپراتورهای شبکه” را خواهید دید. این گزینه را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا لیست شبکه هایی که موجود هستند به شما نمایش داده شوند. بعد از آن شما به راحتی می توانید شبکه ای را که می خواهید انتخاب کنید و سرویس رومینگ تلفن همراه شما اینگونه فعال خواهد شد.

شبکه رومینگنحوه محاسبه تعرفه رومینگ بین الملل

نکته خیلی مهمی که بیشتر کاربران در مورد آن جستجو می‌کنند تعرفه رومینگ و هزینه های رومینگ تلفن همراه در شبکه همراه اول است. محاسبه هزینه رومینگ بین الملل در همراه اول به دقیقه انجام می‌شود. یعنی تفاوتی ندارد که شما ۵ ثانیه صحبت کنید یا ۵۵ ثانیه، در هر حال هزینه یک دقیقه برای شما منظور شده و از حسابتان کسر خواهد شد. برای تماس با ایران به واسطه رومینگ تلفن همراه، همینطور برای تماس برقرار کردن با شماره های کشور مقصد و دریافت کردن هر تماسی از ایران، باید هزینه ها و تعرفه های مخصوص به خود را در نظر بگیرید.

بد نیست بدانید که اگر با سیم کارت همراه اول با ایران تماس بگیرید، هزینه مکالمه شما با تماسی که از همین سیم‌ کارت با یک کشور خارجی برقرار می شود، کاملاً متفاوت خواهد بود. همچنین هزینه تماس با سیم کارت هایی که خارجی هستند، تعرفه بین المللی دارد. ضمنا این نکته را در نظر بگیرید که در زمان فعال بودن سرویس رومینگ تلفن همراه، بسته های اینترنتی داخلی برای شما کاملاً غیرفعال شده و اگر اینترنت تلفن همراه خود را روشن کنید، هزینه آن با درنظر گرفتن تعرفه اعلام شده محاسبه میشود. فراموش نکنید که تعرفه رومینگ و هزینه آن در هر کشوری با کشورهای دیگر تفاوت دارد. در صورت تمایل به دانستن تعرفه تلفن همراه در هر کشور کافیست وب سایت همراه اول را باز کنید و در بخش تعرفه ‌ها، هزینه خدمات رومینگ در کشور مورد نظر خود را چک کنید.

رومینگ سیم کارت همراه اول

نکات پایانی اما مهم برای رومینگ تلفن همراه

باید بدانید که فعال کردن سرویس رومینگ تلفن همراه برای شما کاملاً رایگان است و هیچ هزینه ای نخواهد داشت. در عین حال اگر از کشور ایران تماسی را دریافت کنید، از حساب شما کسر شده و برای شما هزینه خواهد داشت. همچنین روشن شدن تلفن همراه در خارج از کشور و دریافت کردن پیامک کاملا رایگان خواهد بود و هیچ هزینه ای برای شما در نظر گرفته نمی شود. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم محاسبه هزینه ها برای سرویس رومینگ دقیقه ای خواهد بود، یعنی ۲۰ ثانیه با ۵۹ ثانیه هیچ تفاوتی ندارد و هر دو، ۱ دقیقه حساب می شوند.

حال اگر زمان مکالمه شما بیشتر از ۶۰ ثانیه باشد و کمتر از ۱۲۰ ثانیه صحبت کرده باشید، ۲ دقیقه برای شما در نظر گرفته خواهد شد. برقراری تماس در کشورهای طرف قرارداد همراه اول مابین دو شماره ایرانی، مشمول تعرفه‌های رومینگ بین‌الملل قرار میگیرد. در آخر باید این نکته را به شما تذکر دهیم که اگر با سیم کارت همراه اول خود در یک کشور خارجی یا یک کشور دیگر به جز ایران تماس برقرار کردید، باید بدانید که هزینه رومینگ تلفن همراه بین الملل برای شما براساس تعرفه‌های کشور میزبان محاسبه خواهد شد، یعنی همان کشوری که در آن مستقر هستید که بطور حتم از تعرفه رومینگ برقراری تماس با کشور ایران بیشتر محاسبه می شود.

  • ۰۱/۱۱/۱۱
  • غلام مهاجری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی