مهاجرت

مهاجرت از ایران

مهاجرت

مهاجرت از ایران

چه کشوری برای مسافرت خوب هست

  • ۰
  • ۰

راهنمای اخذ ویزای کشورها با پاسپورت ایرانی - قاره آفریقا

به روزرسانی در ۱۳۹۷/۹/۱۸: شرایط ویزای تانزانیا به روزرسانی شد.

به روزرسانی در ۱۳۹۷/۳/۲۰: شرایط ویزای مراکش به روزرسانی شد.

قاره آفریقا ۵۴ کشور رو در خودش جا داده که فقط یکی از این کشورها رو میتونیم بدون ویزا بهشون سفر کنیم و تعدادی هم ویزا در بدو ورود هستند. نکته ای که بیشتر از ویزا در سفر به کشورهای قاره آفریقا مهمه مسائل بهداشتی هست. از طریق سایت یاتا که در آخر این راهنما میزارم حتما لازمه های بهداشتی کشور مقصدتون در آفریقا رو بررسی کنید.

یادآوری می کنم با اینکه تمام تلاشم رو کردم با استفاده از منابع انگلیسی و اطلاعات سفارت خانه ها تا جایی که میتونم اطلاعات دقیقی بهتون ارائه بدم ولی ممکنه اشتباهاتی وجود داشته باشه. ضمنا لیست این کشورها ممکنه هر از گاهی و با مرور زمان تغییر کنه که امیدوارم این تغییرات در جهت زیاد شدن کشورهای بدون ویزا برای پاسپورت ایرانی باشه. هر تغییری دیدم و یا شما متوجه شدید و از طریق کامنت ها اطلاع دادید، اینجا اعمال خواهد شد. در آخر هم دوباره روشی که خودتون بتونید آخرین شرایط نیاز داشتن یا نداشتن ویزا برای یک کشور رو چک کنید نوشتم.

کشورهای آفریقایی بدون ویزا برای دارندگان پاسپورت ایرانی

۱. سیشل (Seychelles)

جمهوری سیشل با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر از ۱۱۵ تا جزیره در وسط اقیانوس هند و با فاصله از خاک اصلی آفریقا قرار گرفته. نه تنها ایرانی ها بلکه شهروندان هیچ کشوری برای رفتن به سیشل نیاز به ویزا ندارند. به محض ورود به سیشل به شرط اینکه بلیط خروج و رزرو هتل و پول کافی برای مدت اقامتتون داشته باشید بهتون مجوز یک ماه اقامت داده میشه که بعدا میتونید تا ۹۰ روز هم تمدیدش کنید.

سیشیل که تنها کشور آفریقایی بدون ویزا برای ایرانی هاست با آب و هوای استوایی و جزیره های سرسبزش مقصد جالبی برای طبیعت دوست ها میتونه باشه. متاسفانه پروازهاش از ایران گرونه.

کشورهای آفریقایی با شرایط ویزا در بدو ورود یا ویزای فرودگاهی برای ایرانیان

۱. کنیا (Kenya)

کشور کنیا به ایرانی ها در بدو ورود ویزای ۳ ماهه به قیمت ۵۰ دلار میده. البته این کشور آفریقایی در تهران هم سفارت خانه داره و میشه قبل از سفر برای ویزای اون اقدام کرد. من برای اطمینان ترجیح دادم قبل از سفر از سفارت کنیا ویزا بگیرم و با خیال راحت تر سفر کنم. داشتن کارت واکسن تب زرد و مننژیت در هر صورت الزامیه. در صورت داشتن “ویزای توریستی شرق آفریقا” که توسط رواندا یا اوگاندا صادر شده باشه هم میتونید به کنیا سفر کنید. قیمت ویزای توریستی شرق آفریقا ۱۰۰ دلار هست. آدرس سفارت کنیا بلوار آفریقا،خیابان آرش، شماره ۱۳ و تلفن سفارت ۸۰۱۰۶۵۲۲ هست.

کنیا برای دیدن حیات وحش آفریقا فوق العادست.

 

در پارک های ملی کنیا حیوانات آزاد و بازدیدکننده ها در قفس (ماشین) هستند

در پارک های ملی کنیا حیوانات آزاد و بازدیدکننده ها در قفس (ماشین) هستند

۲. ماداگاسکار (Madagascar)

چهارمین جزیره بزرگ دنیا با موجودات عجیب و غریبی که خیلی هاش رو فقط توی ماداگاسکار میشه دید و درختان با ابهت باوباب به ایرانی ها خوشامد میگه. با پاسپورت ایرانی میتونیم ویزای فرودگاهی ۳۰ دلاری تا حداکثر ۹۰ روز دریافت کنیم. در سال های اخیر از ایران تور به مقصد ماداگاسکار هم برگزار میشه.

۳. موزامبیک (Mozambique)

این کشور بزرگ پرتغالی زبان در جنوب شرقی آفریقا و در سواحل اقیانوس هند در ازای دریافت ۸۲ دلار در فرودگاه به ایرانی ها ویزای ۳۰ روزه میده که قابل تمدید به مدت ۳۰ روز دیگه هم هست. در مورد ویزا در مرزهای زمینی نتونستم اطلاعاتی بدست بیارم. احتمال زیاد از اونجایی که موزامبیک در کشورهای همسایه سفارت خانه و کنسولگری داره شما رو مجبور میکنه برای ورود از مرز زمینی از قبل اقدام به دریافت ویزا کنید. حتی در مرز هوایی هم به شهروندان کشورهای غربی که موزامبیک در اونها سفارت داره، ویزای بدو ورود نمیده.

۴. زیمباوه (Zimbabwe)

طبق اطلاعات سایت یاتا ایرانی ها میتونند در بدو ورود به زیمباوه ویزای حداکثر سه ماهه دریافت کنند. داشتن بلیط خروج از زیمباوه برای دریافت ویزای بدو ورود الزامیه. هزینه ویزا در بدو ورود زیمباوه ۳۰ دلار هست.

روش مطمئن تر مراجعه به سفارت زیمباوه در تهران به آدرس الهیه، خیابان استانبول، کوچه عروس، بن بست پامچال، شماره ۲ و تلفن ۲۲۰۲۷۵۵۳ و دریافت ویزای زیمباوه قبل از سفر هست.

دیدن آبشار ویکتوریا برترین جاذبه این کشور شرق آفریقاست.

۵. اوگاندا (Uganda)

اوگاندا واقع شده در آفریقای شرقی هست و سرچشمه رود تمدن ساز نیل اونجاست. اوگاندا به ایرانی ها در مرز هوایی و زمینی ویزای ۹۰ روزه در ارزای دریافت ۵۰ دلار میده. اوگاندا در تهران سفارت داره و من خودم از سفارتش در عرض چند ساعت ویزا گرفتم. از اونجایی که برخورد مامورهای مرزی اوگاندا با ایرانی ها چندان خوب نیست و موارد زیادی از بدرفتاری شنیدم، بشدت توصیه می کنم ویزای اوگاندا رو در تهران بگیرید.

در صورت داشتن “ویزای توریستی شرق آفریقا” که توسط رواندا یا کنیا صادر شده باشه هم میتونید به اوگاندا سفر کنید. قیمت ویزای توریستی شرق آفریقا ۱۰۰ دلار هست.

آدرس سفارت اوگاندا بلوار آفریقا، خیابان طاهری، شماره ۵۹ و تلفن سفارت ۲۲۶۵۸۵۰۶ هست.

 

توی اوگاندا میتونید برید خط استوا رو ببینید و در یک زمان روی هر دو نیمکره شمالی و جنوبی بایستید

توی اوگاندا میتونید برید خط استوا رو ببینید و در یک زمان روی هر دو نیمکره شمالی و جنوبی بایستید

۶. کیپ ورد یا کاپ ورد یا دماغه سبز (Cape Verde)

مجمع الجزایر آتشفشانی کیپ ورد در شمال غربی قاره آفریقا با فرهنگ آفریقایی-پرتغالی به ایرانی ها در بدو ورود ویزای ۹۰ روزه با هزینه ۴۰ یورو میده.

۷. توگو (Togo)

کشور فرانسوی زبان توگو در غرب آفریقا در ازای ۳۰ دلار، سه قطعه عکس ۴×۶ و نشون دادن بلیط خروج از توگو به دارندگان پاسپورت ایرانی ۷ روز ویزا میده. بعدا در داخل کشور میشه این ویزا رو تا ۹۰ روز هم تمدیدش کرد.

۸. سومالی (Somalia)

کشور جنگ زده سومالی در شاخ آفریقا به همه کشورها از جمله شهروندان ایران، در بدو ورود ویزای ۳۰ روزه به قیمت ۳۰ دلار میده به شرطی که یک دعوتنامه رسمی از شرکت یا هتل در سومالی داشته باشید.

۹. موریتانی (Mauritania)

صحرای بزرگ آفریقا و سواحل اقیانوس اطلس دو جاذبه اصلی این کشور عرب زبان شمال غرب قاره آفریقاست. کشور موریتانی به شهروندان همه کشورها از جمله ایران فقط در فرودگاه پایتختش ویزای بدو ورود ۳۰ روزه میده. هزینه ویزا در صورتی که قبل از سفر تهیه بشه ۶۰ یورو هست ولی در فرودگاه خیلی سلیقه ای برخورد میشه و تا ۱۲۰ یورو هم ممکنه باشه!

توصیه من برای ویزای موریتانی مراجعه به سفارت موریتانی در تهران به آدرس خیابان شریعتی، خیابان ملک، شماره ۸ و یا تماس با تلفن ۷۷۵۰۰۰۷۴ هست.

۱۰. گینه بیسائو (Guinea-bissau)

کشوری کوچک با آب و هوای استوایی در غرب قاره آفریقا که زمانی مستعمره پرتغال بود. شهروندان ایران میتونند در بدو ورود به گینه بیسائو ویزای ۳۰ روزه به قیمت ۳۰ یورو دریافت کنند ولی توصیه شده قبل از سفر برای دریافت ویزای آنلاین که یک سالی هست برقرار شده اقدام بشه. احتمالا به زودی دریافت ویزای آنلاین برای ورود به گینه بیسائو اجباری بشه.

روش مطمئن برای دریافت ویزای گینه بیسائو هم مراجعه به سفارت گینه بیسائو در تهران به آدرس خیابان شریعتی، خیابان ملک، شماره۸، طبقه سوم و تلفن ۷۷۶۸۱۳۱۸ هست.

۱۱. جیبوتی (Djibouti)

کشوری کوچک در شاخ آفریقا که یک شبه از یار غار ایران تبدیل شد به دشمن استراتژیک و باعث پدید آمدن یک عالمه جوک و شعر طنز شد. طبق قانون جیبوتی ایرانی ها می تونند ویزای فرودگاهی جیبوتی که ۳۰ روز هم اعتبار داره به قیمت ۸۵ دلار دریافت کنند. ولی از اونجایی که این کشور موقعیت بسیار حساسی داره و فقط ۲۰ کیلومتر تا یمن فاصله داره، در صورت سفر به اونجا باید منتظر هر نوع برخوردی بود.

۱۲. کومور یا مجمع الجزایر قمر (Comoros)

کشوری تشکیل شده از چندین جزیره آتشفشانی در اقیانوس هند و جنوب شرق قاره آفریقا. شهروندان ایران می تونند در بدو ورود به کومور ویزای دو هفته ای به قیمت ۱۰۰ دلار آمریکا دریافت کنند. داشتن دو قطعه عکس ۴ × ۶ و بلیط خروج الزامیه. این ویزای دو هفته ای تا ۴۵ روز قابل تمدید هست.

کشورهای آفریقایی که ویزای اون ها سخت و پیچیده نیست

۱. بنین (Benin)

کشور کوچک فرانسوی زبان بنین در غرب آفریقا توی ایران سفارت داره. آدرس سفارت بنین بزرگراه ارتش، شهرک نفت، خیابان آبادان، کوچه شرقی سوم، ساختمان شماره ۴ و تلفن سفارت هم ۲۲۲۹۵۶۵۳ هست. با توجه به در دسترس بودن سفارت، گرفتن ویزای بنین نباید دردسری داشته باشه.

۲. تونس (Tunisia)

تونس که امروزه با عنوان شروع کننده بهار عربی شناخته میشه در زمینه جذب توریست و استفاده از سواحل مدیترانه خیلی کار کرده و گرفتن ویزای تونس برای ما ایرانی ها خیلی سخت نیست. آدرس سفارت تونس در تهران شهرک قدس، فاز ۴، بلوار ایوانک، زرافشان شمالی، کوچه ۲، شماره ۷ و تلفن سفارت هم ۸۸۵۶۳۷۶۷ هست.

۳. ساحل عاج (Ivory Coast)

این کشور غرب آفریقا هم در تهران سفارت داره و آدرس سفارت ساحل عاج پارک وی، خیابان محمودیه، کوچه تیر، شماره ۲۶ و تلفن سفارت ۲۲۰۲۳۲۳۴ هست.

ساده ترین راه برای دریافت ویزای ساحل عاج مراجعه به سفارت ساحل عاج در تهران هست. یک روش دیگه هم مراجعه به وبسایت پیش ویزا هست که توی اون فرم ها رو پر می کنید و مبلغ ویزای ساحل رو پرداخت می کنید ولی ویزا در موقع ورود به فرودگاه آبیجان به شما داده میشه.

۴. بوروندی (Burundi)

کشور فرانسوی زبان بوروندی در شرق آفریقا یکی از فقیرترین کشورهای قاره آفریقا هست. ۶ سال پیش که ویزای بوروندی رو از سفارتش در کیگالی پایتخت رواندا گرفتم بوروندی در تهران سفارت نداشت. آدرس سفارت بوروندی در تهران همون آدرس سفارت بنین یعنی بزرگراه ارتش، شهرک نفت، خیابان آبادان، کوچه شرقی سوم، ساختمان شماره ۴ و تلفن سفارت هم ۲۲۴۷۴۸۲۰ هست.

 

بفرمایید بلال

بفرمایید بلال

 

اسب های آبی در نزدیک بوجومبارا پایتخت بروندی

اسب های آبی در نزدیک بوجومبارا پایتخت بروندی

۵. سنگال (Senegal)

این کشور فرانسوی زبان غرب آفریقا در سواحل اقیانوس اطلس در ایران سفارت داره. آدرس سفارت سنگال الهیه، خیابان فرشته، شماره ۳۹ و تلفن سفارت ۲۲۶۱۹۵۶۹ هست. گرفتن ویزای سنگال مشکل نیست.

۶. سیرالئون (Sierra Leone)

این کشور انگلیسی زبان غرب آفریقا در سواحل اقیانوس اطلس در ایران سفارت داره. آدرس سفارت سیرالئون اقدسیه، تقاطع آجودانیه، خیابان شهید موحد دانش، شماره ۵۱ و تلفن سفارت ۲۲۲۹۹۹۸۹ هست. گرفتن ویزای سیرالئون پیچیده نیست.

۷. غنا (Ghana)

کشور ۲۶ میلیون نفری و انگلیسی زبان غنا در تهران سفارت داره و دریافت ویزای غنا ساده و سریع هست. یکی از دوستانم یک ماه پیش در عرض ۴ روز ویزای غنا رو گرفت. هزینه ویزای غنا ۷۰ یورو هست.

آدرس سفارت غنا زعفرانیه، خیابان امیری سوری، شماره ۵ و تلفن سفارت۲۲۱۷۵۳۶۳ هست.

۸. گینه (Guinea)

جمهوری گینه در غرب آفریقا که از مستعمرات فرانسه بود در ایران سفارت داره و میشه برای ویزای گینه از همین تهران اقدام کرد. آدرس سفارت گینه همون آدرس سفارت گینه بیسائو یعنی خیابان شریعتی، خیابان ملک، شماره۸ و تلفنش ۷۷۵۳۵۷۴۴ هست.

۹. لیبی (Libya)

من که فعلا جرات فکر کردن به مسافرت به کشور چند پاره لیبی رو ندارم. شما اگر قصد ماجراجویی داشتید میتونید برای دریافت ویزای لیبی به آدرس سفارت لیبی در تهران فرمانیه، دیباجی شمالی، خیابان یاسمن، شماره ۷۲ مراجعه کنید یا با تلفن ۲۲۴۱۸۳۲۲ تماس بگیرید.

۱۰. مالی (Mali)

کشور فرانسوی زبان مالی با مساحت ۱.۲ میلیون کیلومتر مربعی در غرب آفریقا قرار گرفته. برای گرفتن ویزای مالی میتونید به سفارت مالی در تهران به آدرس قیطریه، خیابان بهار جنوبی، خیابان جهرمی، خیابان بهرام، کوچه آریا غربی، شماره ۲۲ مراجعه کنید یا با تلفن ۷۸۸۱۷۶۲۲ تماس بگیرید.

۱۱. مغرب یا مراکش (Morocco)

مراکش که تا همین ۶۰ سال پیش مستعمره فرانسه بود در شمال غرب آفریقا قرار گرفته. با شنیدن مراکش اولین اسم هایی که توی ذهن من میاد کازابلانکا و جبل الطارق هست. آدرس سفارت مراکش در تهران خیابان پاسداران، نارنجستان ۶، شماره ۲۹ و تلفن سفارت ۲۶۱۵۱۶۶۴ هست. گرفتن ویزای مراکش تا همین چند وقت پیش کار سختی نبود. اما از تاریخ ۱۳۹۷/۲/۱۱ مراکش کلیه روابطش با ایران رو قطع کرد و سفارتش در تهران هم تعطیل شد. متاسفانه الان باید برای ویزای مراکش به سفارتش در یک کشور دیگه مراجعه کنیم و شانس گرفتن ویزا هم خیلی خیلی کمه.

۱۲. نیجریه (Nigeria)

جمهوری فدرال نیجریه با بیش از ۱۷۰ میلیون جمعیت مسلمان و مسیحی در غرب آفریقا قرار گرفته و از نظر امنیتی بویژه در مناطق شمالی وضعیت جالبی نداره. آدرس سفارت نیجریه در تهران الهیه، خیابان چناران، سروستان غربی، شماره ۱۶ و تلفن سفارت۲۲۶۳۶۳۱۷ هست. ویزای نیجریه دردسر چندانی نداره ولی حتما قبل از سفر مسائل امنیتی باید بررسی بشه.

 

رودخانه نیجر در کشور نیجریه قبل از ریختن به خلیج گینه و اقیانوس اطلس – عکس رو در پرواز ابوظبی به سائوپائولو گرفتم

رودخانه نیجر در کشور نیجریه قبل از ریختن به خلیج گینه و اقیانوس اطلس – عکس رو در پرواز ابوظبی به سائوپائولو گرفتم

سایر کشورهای قاره آفریقا

۱. آفریقای جنوبی (South Africa)

جنوبی ترین کشور قاره آفریقا در ایران سفارت داره. برای دریافت ویزای آفریقای جنوبی اول باید با شماره ۸۸۶۰۷۹۱۶ تماس و نوبت بگیرید و سپس به آدرس میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی، خیابان عرفی شیرازی، ساختمان شماره ۴۹، طبقه اول واحد ۱ برید. البته این آدرس اصلی سفارت آفریقای جنوبی نیست و در این دفتر فقط امور ویزای کوتاه مدت آفریقای جنوبی انجام میشه.

تا الان تجربه ای از ویزای آفریقای جنوبی نداشتم ولی گفته میشه سختگیریش مثل کشورهای اروپایی میمونه. لیست مدارک مورد نیاز برای ویزای آفریقای جنوبی در سایت سفارت آفریقای جنوبی در ایران هست. هزینه ویزای آفریقای جنوبی ۱۵۰ هزار تومان است.

۲. الجزایر (Algeria)

کشور بزرگ الجزایر در شمال قاره آفریقا با ۴۰ میلیون نفر جمعیت در سواحل دریای مدیترانه قرار گرفته و زیاد هم روی خوشی به توریست ها نشون نمیده. آدرس سفارت الجزایر در تهران خیابان ایران زمین، خیابان مهستان، کوچه ۱۱ شماره ۲۰ هست. تلفن سفارت الجزایر هم ۸۸۵۶۱۸۸۲ هست و بهتره قبل از مراجعه تماس گرفته بشه. ویزای یک ماهه الجزایر ۲۰ دلار هزینه داره ولی کلا الجزایر تمایل چندانی به صادر کردن ویزای توریستی نداره.

۳. مصر (Egypt)

مصر در یک دوره بسیار کوتاه بعد از بهار عربی و انقلابش برای ایرانی ها ویزای توریستی مصر رو صادر می کرد ولی در حال حاضر گرفتن ویزای مصر بدلیل تاریخچه ای که در روابط دو کشور هست، غیرممکن به نظر میرسه. سفارت مصر در تهران سال هاست تعطیله و فقط یک دفتر حافظ منافع در تهران داره.

۴. زامبیا (Zambia)

کشور زامبیا با مساحت نصف ایران که یکی دیگه از راه های دیدن آبشار ویکتوریا هست در آفریقای مرکزی قرار گرفته. زامبیا در تهران سفارت نداره، از ویزای فرودگاهی هم خبری نیست و برای گرفتن ویزای زامبیا باید به سفارت زامبیا در یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنید. مدتیه که زامبیا سیستم ویزای الکترونیکی رو راه اندازی کرده و ایرانی ها هم میتونند با استفاده از وبسایت ویزای الکترونیکی زامبیا فرم ها رو پر کنند و با پرداخت ۵۰ دلار ویزا دریافت کنند.

۵. گابن (Gabon)

کشور فرانسوی زبان گابن با جمعیت یک و نیم میلیون نفری در آفریقای مرکزی قرار گرفته. گابن در تهران سفارت نداره، ویزای فرودگاهی هم برای ما صادر نمیکنه و برای گرفتن ویزای گابن باید به سفارت گابن در یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنید. دو سال هست که گابن سیستم ویزای الکترونیکی رو راه اندازی کرده و ایرانی ها هم میتونند با استفاده از وبسایت ویزای الکترونیکی گابن فرم ها رو پر کنند و با پرداخت ۷۰ یورو تنها در عرض ۷۲ ساعت ویزا دریافت کنند. فقط حواستون باشه وقتی ویزای الکترونیکی گابن رو داشته باشید تنها از طریق فرودگاه پایتخت یعنی لیبرویل میتونید وارد گابن بشید.

۶. رواندا (Rwanda)

این کشور کوچک شرق آفریقا ناخودآگاه آدم رو یاد نسل کشی بیست سال قبل می اندازه. ولی باید اعتراف کنم مردمش اینقدر آروم و مهربون بودند که باورش سخت بود همچین مردمی دست به اون جنایات فجیع زدند. تپه های سرسبزش و تمیزی شهرهای رواندا در بین همه کشورهای آفریقایی که من دیدم شماره یک بود.

من برای دریافت ویزای رواندا چندین بار به سفارت رواندا در کامپالا پایتخت اوگاندا مراجعه کردم تا نهایتا موفق شدم ویزا بگیرم. ولی توصیه من این هست که ویزای توریستی شرق آفریقا رو از یکی از کشورهای کنیا یا اوگاندا در تهران دریافت کنید و با اون ویزا میتونید به رواندا هم مسافرت کنید.

راه دیگه برای ویزای رواندا پر کردن فرم های وبسایت اداره مهاجرت رواندا و دریافت ویزای الکترونیک رواندا هست.

 

ژست های بچه های آفریقایی خیلی باحال بود

ژست های بچه های آفریقایی خیلی باحال بود

۷. سائو تومه و پرنسیپ (Sao Tome and Principe)

جزیره ای پرتغالی زبان با جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر در آب های اقیانوس اطلس که خیلی به قاره آفریقا نزدیکه. این کشور نه توی ایران سفارت داره و نه ویزای بدو ورود به ایرانی ها میده ولی در صورت داشتن ویزای معتبر شینگن و یا ویزای آمریکا، با پاسپورت ایرانی میتونیم به مدت ۱۵ روز به این کشور سفر کنیم.

۸. تانزانیا (Tanzania)

کشور تانزانیا از نوامبر ۲۰۱۸ قوانینش رو تغییر داده و دیگه به ایرانی ها در بدو ورود ویزا نمیده و باید به سفارت تانزانیا در کشوری غیر از ایران (در ایران سفارت نداره) مراجعه کرد و ویزای تانزانیا رو دریافت کرد. تا قبلش میشد در مرزهای زمینی و هوایی به شرط داشتن کارت واکسیناسیون تب زرد ویزای ۳ ماهه تانزانیا به قیمت ۵۰ دلار دریافت کرد.

من ویزای تانزانیا رو از سفارت تانزانیا در کامپالا پایتخت اوگاندا به همون قیمت ۵۰ دلار گرفتم و کلا پروسه ویزا ۱ ساعت طول کشید. اگر قصد سفر به کنیا و اوگاندا هم دارید، توصیه میکنم ویزای تانزانیا رو از سفارت تانزانیا در پایتخت این کشورها بگیرید. اما اگر فقط قصد سفر به تانزانیا رو دارید میتونیده به سفارت تانزانیا در آنکارا یا کنسولگری تانزانیا در استانبول مراجعه کنید.

تانزانیا پارک های ملی و حیات وحش بسیار زیبایی داره ولی قدری از کنیا گرونتره.

 

جزیره زنگبار

جزیره زنگبار

بیست کشور زیر هم نه توی ایران سفارت دارند نه در بدو ورود میشه ویزا گرفت و تنها راه رفتن به این کشورها با پاسپورت ایرانی اقدام برای ویزا در سفارت هاشون خارج از ایران هست:

  • آنگولا (Angola)
  • سودان (Sudan)
  • سودان جنوبی (South Sudan)
  • اتیوپی (Ethiopia)
  • کامرون (Cameroon)
  • جمهوری دموکراتیک کنگو (Democratic Republic of the Congo)
  • کنگو (Congo)
  • بوتسوانا (Botswana)
  • چاد (Chad)
  • بورکینافاسو (Burkina Faso)
  • گینه استوایی (Equatorial Guinea)
  • نامیبیا (Namibia)
  • مالاوی (Malawi)
  • نیجر (Niger)
  • موریس (Mauritius)
  • سوازیلند (Swaziland)
  • اریتره (Eritrea)
  • لسوتو (Lesotho)
  • گامبیا (Gambia)
  • لیبریا (Liberia)
  • جمهوری آفریقای مرکزی (Central African Republic)

اگر قصد دارید خودتون اطلاعات به روز از ویزا و ملزومات پزشکی کشوری که قصد سفر دارید به دست بیارید، وبسایت یاتا ( IATA ) یا همون انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، بهترینه که قاعدتا هرچند ساعت باید اطلاعاتش به روز رسانی بشه. فقط کافیه به قسمت پاسپورت و ویزای سایت یاتا برید، مقصدتون، اطلاعات پاسپورت و یک سری مشخصات دیگه رو وارد کنید و اون بهتون میگه برای سفر به ویزا نیاز دارید یا در فرودگاه میتونید اون رو دریافت کنید یا نه.

  • ۹۸/۱۰/۳۰
  • غلام مهاجری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی