مهاجرت

مهاجرت از ایران

مهاجرت

مهاجرت از ایران

چه کشوری برای مسافرت خوب هست

  • ۰
  • ۰

تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی کشور آلمان


تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی در بهترین دانشگاه‌های آلمان

ویزا موندیال با تکیه بر تجربه نمایندگان خود در آلمان، میتواند برای متقاضیان علاقه مند به تحصیل در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی از بهترین دانشگاه های آلمان پذیرش بگیرد.


تحصیل در گروه پزشکی در آلمان

مدارک مورد نیاز تحصیل در گروه پزشکی در آلمان:

  • ترجمه گواهی پایان دوره دیپلم به همراه ریز نمرات آن
  • ترجمه گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات آن
  • کپی پاسپورت
  • گواهی زبان آلمانی حداقل در سطح B1
  • گواهی قبولی در کنکور سراسری
  • زندگی نامه
  • انگیزه نامه

یکی از مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش برای رشته های گروه پزشکی، قبولی در کنکور سراسری میباشد. اما ویزا موندیال با استفاده از توانایی نمایندگان خود در آلمان، میتواند برای متقاضیان صرف نظر از رشته و دانشگاه پذیرفته شده در ایران، جهت اخذ پذیرش در رشته های علوم پزشکی اقدام نماید. به عبارت دیگر، در این شرایط مهم نیست که شما در چه رشته و دانشگاهی پذیرفته شده اید، اما قبولی شما باید حتما در یکی از رشته های زیر مجموعه گروه آزمایشی علوم تجربی و در یک دانشگاه دولتی باشد.

متقاضیان ابتدا باید به مدت دو ترم، دوره هایی همچون زبان آلمانی، زیست شناسی و ریاضی را در کالج پشت سر بگذرانند، و سپس تحصیل خود را در دانشگاه در یکی از رشته های پزشکی، دندان پزشکی و یا داروسازی آغاز کنند. دروسی که در کالج تدریس میشوند، در سطح همان دروسی است که متقاضی قبلا در دبیرستان و پیش دانشگاهی گذرانده است. تحصیل در کالج کاملا رایگان میباشد، و در واقع کالج یکی از نهاد های زیر مجموعه دانشگاه هاست، که مخصوص دانشجویان خارجی طراحی شده است و وظیفه آن آماده کردن دانشجو از نظر زبان آلمانی و دروس پایه مانند زیست شناسی و ریاضی قبل از ورود به دانشگاه است.  پذیرش دوره کالج مستقیما توسط دانشگاه های آلمان صادر میشود  و صد در صد اعتبار لازم را برای دریافت ویزای تحصیلی نزد سفارت آلمان دارد. متقاضی در طول تحصیل در کالج، کلیه حقوق و مزایای یک دانشجو در آلمان را دارد. پس از اخذ پذیرش و ورود به آلمان، متقاضی باید در آزمون ورودی کالج، که عموما شامل سوالات گرامر زبان آلمانی در سطح B1  و یا B2  و همچنین ریاضی است شرکت کرده و در صورت کسب حد نصاب لازم، میتواند وارد کالج شود و تحصیل خود را به مدت دو ترم در کالج آغاز کند. اگر هم متقاضی در آزمون ورودی کالج قبول نشود، این امکان به وی داده میشود که مجددا در نوبت بعدی آزمون شرکت کند. علاوه بر این، متقاضی میتواند در آزمون ورودی سایر کالج ها هم شرکت کند و در صورت قبولی در هر یک از آنها، وارد همان کالج شود. برای ورود به رشته های پزشکی ، نمره ای که متقاضی در آزمون پایانی کالج کسب میکند، اهمیت زیادی دارد، بدین معنا که باید معدل کل متقاضی در آزمون پایانی کالج، بین 1 الی 1.3 بشود. در صورت کسب این معدل، متقاضی میتواند در همان دانشگاه که دوره کالج را در آن پشت سر گذاشته و یا هر دانشگاه دیگری در هر کجای آلمان، یکی از رشته های پزشکی، دندان پزشکی و یا داروسازی را انتخاب و تحصیل خود را در دانشگاه شروع کند.

پذیرش از یک دانشگاه برای متقاضی گرفته میشود، اما ابتدا متقاضی باید به مدت دو ترم، در دوره کالج همان دانشگاه شرکت کند. این دوره کاملا تحت نظر دانشگاه و در واقع توسط خود دانشگاه ارایه میشود. در این دوره سر فصل هایی از شیمی، زیست شناسی و ریاضی که متقاضی همگی را قبلا در ایران فرا گرفته است، به همراه زبان آلمانی تدریس میشود. البته این دوره شامل دو آزمون میباشد. یکی آزمون ورودی که قبولی در آن لازمه ورود به کالج است و دیگری آزمون پایانی که متقاضی باید حد نصاب نمره مورد نیاز را کسب کند، تا اجازه ورود به دانشگاه به وی داده شود. در غیر اینصورت باید مجددا در این آزمون شرکت نماید.

علاوه بر آن، در شرایطی خاص، ویزا موندیال قادر است برای افرادی که در کنکور سراسری پذیرفته نشده اند، نیز پذیرش بگیرد. شرایط این حالت باید برای هر متقاضی به صورت جداگانه و پس از تکمیل و ارسال فرم ارزشیابی، مورد بررسی قرار بگیرد.

تحصیل در رشته پزشکی در آلمان

یک تفاوت عمده بین پزشکی در ایران و پزشکی در آلمان وجود دارد و آن هم این است که در ایران بعد از قبولی در کنکور سراسری، دانشجو تا دکترا در دانشگاه تحصیل میکند، ولی در آلمان رشته پزشکی در قالب کارشناسی ارشد پیوسته تعریف شده است.

طول کارشناسی ارشد پیوسته در رشته پزشکی در آلمان، 12 ترم تحصیلی است که در 4 ترم ابتدایی دروس پایه مانند زیست شناسی، شیمی، آناتومی، بیوشیمی و فیزیک تدریس میشوند. این مرحله با برگزاری یک آزمون کتبی و سراسری به پایان میرسد و سپس دانشجو وارد دروس تخصصی تر میشود. دروس تخصصی مانند پزشکی داخلی و یا میکروبیولوژی حدود 6 ترم طول میکشند و بعد از آن دانشجو باید 2 ترم در کنار یک پزشک کار کند.

دانش آموختگان فوق لیسانس پیوسته رشته پزشکی میتوانند با اخذ پروانه پزشکی به عنوان یک پزشک مشغول به کار شوند و یا در صورت تمایل در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهند. اخذ پذیرش در مقطع دکتری توسط طرح رساله و در میان گذاشتن آن با یک استاد راهنما صورت میگیرد و در صورت موافقت استاد راهنما، دانشجو میتواند در مقطع دکتری پزشکی ادامه تحصیل دهد.

تحصیل در رشته دندانپزشکی در آلمان

دندان پزشکی در آلمان شامل 10 ترم تحصیلی بصورت پیوسته میباشد. رشته ی دندانپزشکی در آلمان همانند پزشکی، داروسازی و دامپزشکی بصورت کارشناسی ارشد پیوسته در آلمان ارایه میگردد. دندان پزشکی در آلمان به دو بخش اصلی تقسیم میشود. بخش اول شامل 5 ترم میباشد و تحت عنوان دوره پیش از ورود به کلینیک ها و مراکز درمانی معرفی میشود که دانشجو علوم پایه مانند فیزیک، زیست شناسی و شیمی را می آموزد و مرحله دوم که آن هم شامل 5 ترم تحصیلی است،شامل دروس تخصصی دندانپزشکی است که بیشتر شامل دروس عملی است و دانشجو بیشتر وقت خود را در کلینیک های دندان پزشکی میگذراند.

پس از گذراندن این دوره، مرحله پایانی امتحانات که در در دوره‌ای شش ماهه برگزار می‌شود، آغاز خواهد شد.

تحصیل در رشته داروسازی در آلمان

داروسازی در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته ارایه میشود. یعنی دانشجو به صورت یکپارچه از لیسانس تا فوق لیسانس به تحصیل در این رشته میپردازد. داروسازی در آلمان دارای دو قسمت اصلی است. قسمت اول که 4 ترم طول میکشد شامل رشته های پایه مانند زیست شناسی، شیمی و فیزیک میباشد. بخش دوم نیز 4 ترم را شامل میشود که در این مدت دروس تخصصی و عملی در محیط دانشگاه و یا کلینیک ها به دانشجو تدریس میشود.

امتحانات پایانی هم بین 2 تا 3 مرحله برگزار میشوند. به این صورت که بعد از پایان هر یک از دو بخش اصلی که در بالا به آن اشاره کردیم،  یک آزمون برگزار میشود و در صورت قبولی در آن، مدرک کارشناسی ارشد پیوسته در رشته داروسازی به متقاضی اعطا میگردد.

برخی از دانشگاه ها نیز یک آزمون عملی هم برگزار میکنند که پیش نیاز آن شرکت کردن در یک کارآموزی 6 ماهه در یک داروخانه میباشد.

  • ۹۸/۰۱/۰۴
  • غلام مهاجری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی