مهاجرت

مهاجرت از ایران

مهاجرت

مهاجرت از ایران

چه کشوری برای مسافرت خوب هست

  • ۰
  • ۰


هزینه تحصیل در خارج از کشور به چه صورت است ؟

اگر قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور می باشید ، با هزینه تحصیل در خارج از کشور نظیر : اتریش ، بلژیک ، دانمارک ، فنلاند ، فرانسه و…  در ادامه این مطلب در مرکز مشاوره بصیرا نهاد همراه باشید .


Image result for ‫مهاجرت برای تحصیل در خارج‬‎

انواع هزینه تحصیل در خارج از کشور :

به طور کلی از نظر هزینه تحصیل کشورها را به سه دسته می توان تقسیم نمود: همراه با هزینه ؛ نیمه رایگان ؛ رایگان

 

١- همراه با هزینه
کشورهایی که تحصیل در آنها همراه با هزینه است که می توان به سوئد با هزینه ای در حدود سالی ٧٠٠٠٠ الی ١۶٠٠٠٠ کرون اشاره نمود که این هزینه بسته به رشته و نوع دانشگاه متفاوت است. همچنین در دانمارک نیز مانند سوئد تحصیل دارای هزینه ای از سالی ٧٠٠٠ یورو الی ١٠٠٠٠ یورو می باشد. البته قابل توجه است که در صورتی که دانشجو شرایط خوبی از جمله معدل و نمره زبان بالا داشته باشد امکان اخذ پذیرش رایگان نیز میسر است. یا در برخی از این کشورها اگر فرد به زبان اصلی این کشور پذیرش بگیرد، از پرداخت شهریه معاف خواهد بود.

 

٢- نیمه رایگان
در کشور اتریش هزینه های تحصیل از سالی ٧٠٠ الی ١۵٠٠ یورو تخمین زده می شود که در مقایسه با شهریه های پرداختی دانشگاه های ایران بسیار پایین است.

 

٣- رایگان
در برخی کشورها ٬ تحصیل رایگان می باشد. به عبارتی دانشگاه هیچ هزینه ای از دانشجو دریافت نمی کند و به همین خاطر پذیرش از آنها مشکل بوده و هریک شرایط خاص خود را دارا می باشند. کشورهایی نظیر نروژ، فنلاند و آلمان از این دسته می باشند.

 

یکی از محاسن اصلی تحصیل در اتریش تحصیل تقریبا رایگان در این کشور است. هزینه تحصیل در این کشور هر ترم ٣۵٠ تا ٧۵٠ یورو می باشد و این هزینه برای کشوری مانند اتریش که دارای رفاه اجتماعی بسیار بالایی ست ناچیز تلقی می شود. از موارد دیگری که باید در لیست محاسن تحصیل در اتریش گفت این موضوع می باشد که تحصیل در اتریش نیاز به مدرک آلمانی ندارد. زیرا هنگامی که شخص پذیرش خود را از دانشگاه دریافت کرد به فرد ٢ سال فرصت یادگیری زبان آلمانی داده می شود.

از دیگر نکات مثبت تحصیل در اتریش می توان به شانس صدور ویزا اشاره کرد که برای فرد دانشجو و همراهان ویزا همزمان صادر می شود و ریسک عدم صدور ویزا بسیار پایین می باشد. در کشور اتریش بعد از تحصیل در هر مقطع تحصیلی به شخص کارتی با عنوان کارت قرمز-سفید-قرمز ارائه می شود که با این کارت اجازه ی یک ساله اقامت در کشور اتریش به شخص داده می شود که در این فرصت شخص شغل مورد نظر خود را یافته و پس از ٣ سال بتواند اقامت دائم دریافت کند. از دیگر مزایای اتریش تحصیل رایگان فرزندان شخص دانشجو می باشد. مدارس دولتی اتریش دارای امکانات تحصیلی بسیار قوی می باشند و این فرصت برای فرزندان فرد فراهم می شود که در یک فضای کاملا متفاوت با ایران تحصیل کند.


اگر در خصوص بورسیه تحصیلی و پذیرش در خارج از کشور سوالاتی دارید با ما تماس حاصل فرمایید .


هزینه تحصیل در خارج از کشور  های اروپایی چقدر است؟

با خواندن این مقاله میانگین شهریه و مخارج زندگی در تعدادی از کشورهای اروپا دست‌تان می‌آید، و با فرصت‌های تحصیل رایگان در اروپا آشنا می‌شوید!توجه کنید که این ارقام میانگین هستند. برای مقدار دقیق شهریه به وبسایت دانشگاه مورد نظرتان مراجعه کنید، و به یاد داشته باشید که هزینه‌های زندگی بسته به شهر دانشگاه شما و شیوه‌ی زندگی‌تان متغیر است.

  • اتریش :

میانگین شهریه: رایگان برای دانشجویان خانگی/EU؛ هر ترم ۷۲۶،۷۲ یورو (تقریباً۷۸۰ دلار) برای دانشجویان بین‌المللی همه‌ مقاطع.

میانگین مخارج زندگی: سالانه ۱۰،۲۰۰ تا ۱۲،۰۰۰ یورو (تقریباً ۱۱هزار تا ۱۳هزار دلار)

دانشجویان اتحادیه‌ی اروپا (EU) می‌توانند به طور رایگان در اتریش درس بخوانند، به شرط آن که تحصیل‌شان حداکثر تا دو ماه پس از مدت‌زمان استاندارد برای کامل کردن دوره تمام شود، در غیر این صورت باید برای هر ترم حدود ۳۶۳،۳۶ یورو (تقریباً۴۰۰ دلار) بپردازند. همچنین هر ترم مبلغ ۱۷،۵۰ یورو (تقریباً ۲۰ دلار) برای عضویت در اتحادیه‌ی دانشجویی از همه‌ دانشجویان اتریش اخذ می‌شود.

 

  • بلژیک :

میانگین شهریه: سالانه حداکثر ۸۹۰ یورو (تقریباً ۹۶۰ دلار) برای دانشجویان اتحادیه‌ی اروپا؛ ۸۹۰ تا ۴،۴۵۰ یورو (تقریباً ۹۶۰ تا ۴،۸۲۰ دلار) برای دانشجویان خارج از اتحادیه‌ی اروپا. این ارقام برای تمام مقاطع است.

میانگین مخارج زندگی: سالانه ۱۰،۲۰۰ تا۱۱،۴۰۰ یورو (تقریباً ۱۱،۰۵۰ تا۱۲،۳۰۰ دلار)

دلایل فراوانی برای تحصیل در بلژیک وجود دارد: دانشگاه‌‌های معتبر، فرصت‌های عالی برای شبکه‌سازی بین‌المللی، تنوع بین شهرهایش که شهرت دارد، گوناگونی غذاهای مخصوص مناطق، مناظر دیدنی خارج شهر، کیفیت بالای زندگی در مجموع، و البته شکلات‌های خوشمزه‌ی بلژیک. به همه‌ی این‌ مزایا مناسب بودن شهریه‌ها را هم اضافه کنید.

 

  • دانمارک :

میانگین شهریه: رایگان برای دانشجویان خانگی/EU در همه‌ی مقاطع؛ سالانه ۶هزار تا ۱۶هزار یورو (تقریباً ۶،۵۰۰ تا ۱۷،۳۵۰ دلار) برای سایر دانشجویان

میانگین مخارج زندگی: سالانه ۸۴هزار کرون دانمارک (تقریباً ۱۲،۲۰۰ دلار)

دانمارک می‌تواند گزینه‌ی مقرون به صرفه‌ای باشد. گرچه بیشتر دوره‌ها به زبان دانمارکی هستند، اما بیش از ۶۰۰ دوره‌ی بین‌المللی معتبر در این کشور به انگلیسی آموزش داده می‌شود، و ۸۶ درصد مردم دانمارک می‌توانند انگلیسی حرف بزنند.

 

  • فنلاند :

میانگین شهریه: رایگان برای همه. از آگوست ۲۰۱۷ به بعد دانشجویان بین‌المللی خارج از EU و EEA سالانه حداقل ۱،۵۰۰ یورو (تقریباً ۱،۶۰۰ دلار) پرداخت خواهند کرد.

میانگین مخارج زندگی: سالانه۹،۶۰۰ یورو (تقریباً ۱۰،۴۰۰ دلار)

مخارج زندگی در فنلاند نسبت به دیگر کشورهای نوردیک، نروژ، سوئد و دانمارک کمی پایین‌تر است، و دانشگاه‌های دولتی در حال حاضر برای همه رایگان هستند (بجز شمار معدودی از دوره‌‌های تحصیلات تکمیلی ویژه). در مدت اقامت‌تان در فنلاند کارهای فراوانی می‌توانید انجام دهید. فنلاند به کیفیت زندگی فوق‌العاده و ثروت بالایش (که به مساوات بین مردم تقسیم شده) مباهات می‌کند.

 

  • فرانسه:

میانگین شهریه: برای اکثر دوره‌های لیسانس دانشگاه‌های دولتی ۱۸۹ یورو (تقریباً ۲۰۰ دلار)؛ برای اکثر دوره‌های فوق لیسانس ۲۵۶ یورو (تقریباً ۲۸۰ دلار)؛ و برای دوره‌های دکترا ۳۹۱ یورو (تقریباً ۴۲۵ دلار). شهریه‌ی دانشگاه‌های خصوصی بسیار بیشتر است.

میانگین مخارج زندگی: سالانه ۹،۶۰۰ یورو (تقریباً ۱۰،۵۰۰ دلار)

فرانسه، محبوب‌ترین کشور برای توریست‌ها، یکی از محبوب‌ترین کشورهای دانشجویان بین‌المللی نیز هست و شهریه و هزینه‌های زندگی نسبتاً مناسبی دارد. شهریه برای دانشجویان خانگی و بین‌المللی یکسان است، و شهریه‌ی مدارس مهم (grandes écoles) و موسسات مهم (grandes écoles) که مقدار آن را خودشان تعیین می‌کنند، بسیار بالاتر است. برای زندگی در پاریس باید بیشتر هزینه کنید، اما احتمالاً خواهید دید که ارزشش را دارد.

 

مشاوره هزینه تحصیل در خارج از کشور و بورسیه تحصیلی

مرکز مشاوره بصیرانهاد امکان مشاوره حضوری پذیرش و هزینه تحصیل در خارج از کشور ، بورسیه تحصیلی ، شرایط زندگی و هزینه در خارج از کشور  و… را در ۴ شعبه شرق ، غرب و شمال تهران و همچنین کرج را برای شما مراجعین گرامی فراهم نموده است ، جهت دریافت نوبت و وقت قبلی می توانید از ساعت ۹ صبح الی ۱۱ شب با شماره ۲۲۶۳۳۰۲۲۰۲۱ تماس حاصل فرمایید . همچنین اگر نیاز به مشاوره تلفنی ( استان تهران ) پذیرش و هزینه تحصیل در خارج از کشور ، بورسیه تحصیلی ، شرایط زندگی و هزینه در خارج از کشور و… دارید همه روزه (حتی ایام تعطیل) می توانید از تلفن ثابت و بدون کد یا صفر با شماره ۹۰۹۲۳۰۵۶۶۱ تماس حاصل فرمایید . همچنین جهت مشاوره تلفنی ( شهرستان ) می توانید با تلگرام مرکز مشاوره بصیرا نهاد به آیدی BasiraID پیام ارسال نمایید .

  • ۹۷/۱۱/۰۹
  • غلام مهاجری

نظرات (۱)

  • محمدرضا حمیدیان پور
  • سلام از وبتون بازدید کردم باحاله به من سر بزن
    دنبال کن دنبال می شی 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی