مهاجرت

مهاجرت از ایران

مهاجرت

مهاجرت از ایران

چه کشوری برای مسافرت خوب هست

  • ۰
  • ۰

شرایط اقامت و تحصیل در کشور اتریش به چه صورت است



Image result for ‫مهاجرت برای تحصیل در خارج‬‎


در صورتی که قصد ادامه تحصیل در کشور اتریش و در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را دارید ٬ در این مطلب مروری روی مزایا و شرایط ادامه تحصیل و اقامت در کشور خواهیم داشت که قطعا برای شما مفید خواهد بود .

تحصیل در کشور اتریش

به چند دلیل اتریش می تواند مقصد مناسب بسیاری برای تحصیل باشد :
۱- عدم نیاز به مدرک زبان برای گرفتن پذیرش و ویزای تحصیلی
۲- شانس بسیار بالای مثبت بودن ویزای تحصیلی اتریش
۳- نداشتن مصاحبه برای اخذ ویزای تحصیلی
۴- عدم بلوکه شدن مبلغ پشتوانه مالی در بانک

این موارد جزء مهمترین موارد به حساب می آیند که اتریش را از دیگر کشورهای سطح بالای اروپایی متمایز میکند .

 

انواع دانشجو در اتریش، کلا دانشجوها به دو دسته تقسیم می شوند :

Degree students :
دانشجویانی که نیازی به گذراندن امتحان ورودی و یا کلاس زبان آلمانی ندارند. این دسته از دانشجوها از مزایای دانشجویی به طور کامل بهره می برند.

 

Non-degree students :
دانشجویان شرطی نیز نامیده می شوند.این دسته از دانشجوها پیش از حضور در کلاسهای درس دانشگاه نیاز به گذراندن امتحان ورودی و یا کلاسهای زبان آلمانی دارند، پس از آن به عنوان Degree students شناخته می شوند.

 

نکته : به طور کلی، فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاههای دولتی از شانس قبولی بیشتری برخوردارند، به طوری که برای مقاطع فوق لیسانس و دکتری در بعضی موارد نیازی به اشتغال به تحصیل نیست، اما دانشجویان دیگر دانشگاه ها به این صورت نمی باشد. در برخی موارد فارغ التحصیلان لیسانس از دانشگاه آزاد برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس،باید برخی دروس پیش نیاز را باید بگذرانند.

 

زمان ثبت نام و شروع و اتمام کلاس ها در کشور اتریش

شروع کلاسها در دانشگاههای اتریش، از ۴ مارس تا ۳۰ ژوئن برای ترم تابستان (summer semester) و از اول ا اکتبر تا ۳۱ ژانویه برای ترم زمستان (winter semester) می باشد و همچنین زمان ثبت نام حضوری از تاریخ ۷ ژانویه تا ۵ فوریه برای ترم تابستان و از تاریخ ۱۷ ژوئن تا ۵ سپتامبر برای ترم زمستانی می باشد که پس از پرداخت شهریه تعیین شده توسط دانشگاه (بین ۳۵۰ تا ۷۵۰ یورو) کارت دانشجویی صادر می گردد.

لازم به ذکر است که دوره لیسانس ۶ ترم، فوق لیسانس ۴ ترم و دکتری نیز ۶ ترم می باشد و باید توجه داشت که رشته های بعضی از رشته ها دارای آزمون ورودی هستند پس از گذراندن امتحان ورودی، دانشجو به صورت رسمی degree student می شود. در نهایت پیشنهاد می کنیم هزینه تحصیل در اروپا را نیز دنبال فرمایید .

 

مشاوره تحصیل در کشور اتریش

مرکز مشاوره بصیرانهاد امکان مشاوره حضوری پذیرش و هزینه تحصیل در کشور اتریش ، بورسیه تحصیلی ، شرایط زندگی و هزینه در خارج از کشور  و… را در ۴ شعبه شرق ، غرب و شمال تهران و همچنین کرج را برای شما مراجعین گرامی فراهم نموده است ، جهت دریافت نوبت و وقت قبلی می توانید از ساعت ۹ صبح الی ۱۱ شب با شماره ۲۲۶۳۳۰۲۲–۰۲۱ تماس حاصل فرمایید . همچنین اگر نیاز به مشاوره تلفنی ( استان تهران ) پذیرش و هزینه تحصیل در کشور اتریش ، بورسیه تحصیلی ، شرایط زندگی و هزینه در خارج از کشور و… دارید همه روزه (حتی ایام تعطیل) می توانید از تلفن ثابت و بدون کد یا صفر با شماره ۹۰۹۲۳۰۵۶۶۱ تماس حاصل فرمایید . همچنین جهت مشاوره تلفنی ( شهرستان ) می توانید با تلگرام مرکز مشاوره بصیرا نهاد به آیدی BasiraID پیام ارسال نمایید .

  • ۹۷/۱۰/۱۹
  • غلام مهاجری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی