مهاجرت

مهاجرت از ایران

مهاجرت

مهاجرت از ایران

چه کشوری برای مسافرت خوب هست

  • ۰
  • ۰

سفر به ترکیه با اتوبوس

اصولا بدلیل اینکه ترکیه کشوری با امتداد شرقی – غربی است ، مسافرت به شهر هایی مثل استانبول یا آنتالیا با اتوبوس بسیار طولانی و خسته کننده است . بنابر این در این پست صرفا مسافرت با اتوبوس به شهر های همجوار (یا با فاصله کم) مرز ایران پرداخته می شود.

معمولا مسئله مسافرت با اتوبوس زمانی مطرح می شود که بخواهید با تورهای زمینی مسافرت کنید. در سالهای اخیر اکثر اتوبوسها مجهز و راحت هستند و با توجه به مسیر نسبتا کم ، میتوانند برای افرادی که نمی خواهند هزینه زیادی برای سفر بکنند گزینه ی مناسبی است .

از سه مرز بازرگان ، سرو و رازی ، فقط مرز های بازرگان و سرو امکان تردد اتوبوس دارند. تورهایی که به مقصد شهر وان مسافر می برند ، از یکی از مرزهای بازرگان یا سرو از کشور خارج شده و بقیه مسیر را در داخل خاک ترکیه طی میکنند .

در مورد سفر با اتوبوس چند مسئله را مد نظر داشته باشید :

1 – اتوبوسها معمولا بطور کامل بازرسی می شوند . بنابر این در نظر داشته باشید که ممکن است یکی دو ساعت معطل بمانید تا بازرسی اتوبوس تمام شود .

2 – شما باید تا تمام شدن مراحل عبور از مرز آخرین مسافر منتظر بمانید . بنابر این فرقی نمیکند که شما بازرسی بار دارید یا خیر – و آیا عوارض را در شهر خودتان واریز کرده اید یا نه . به هر حال باید منتظر شوید تا تمام مسافرین خروجی ها را واریز کرده و بارشان بازرسی شود تا اتوبوس بتواند از مرز رد شود.

3 – برخی از اتوبوسها (رویمان نمی شود بگوییم همه شان) به دلیل قیمت بالای سوخت در ترکیه ، مقدار اضافی گازوئیلشان را در طول مسیر می فروشند و چون خریداران اکثرا قاچاقچیان نزدیک مرز هستند ، سوخت را در گالن های کوچکی تخلیه میکنند و این کار گاها ساعتها وقت مسافرین را می گیرد و اعتراض شما هم بجایی نخواهد رسید

4 – معمولا در مسافرتهای اینچنینی ، منعی برای کشیدن سیگار در داخل اتوبوس وجود ندارد . و اگر به دود حساس هستید قبلا در این مورد سوال کنید.

  • ۹۷/۱۰/۰۹
  • غلام مهاجری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی