مهاجرت

مهاجرت از ایران

مهاجرت

مهاجرت از ایران

چه کشوری برای مسافرت خوب هست

  • ۰
  • ۰

خرید جهیزیه از سفر وان

سلام …….. قبل از حرکت به سمت وان با مادرم رفتیم لاله پارک تبریز و قیمت لوازم آشپزخانه کاراچا رو در اوردیم . که سر به فلک می زد !  چون عید خودم آنتالیا بودم و به ظرف تزیینی رو اونجا ٥٠ لیر و تبریز ٢٠٠ خورده ای با تخفیف میگفت بنابر این عزممون رو جزم کردیم که بریم از وان خرید کنیم، و رفتیم !

 

ساعت هفت صبح از تبریز راه افتادیم و با سرعت خیلی معمولی و گاها شصت کیلومتر ،  ساعت ١٠:٣٠ رسیدیم مرز. پاسپورتم از جلدش جدا شده بود که سر این قضیه با داشتن آشنا و لطف خودشون از مرز رد شدیم ، سمت ترکیه هم هیچ مشکلی نبود.

 

به دلیل اینکه بعد از عید بود میدونستم خلوت هست و اقدامی نکردم برای رزرو هتل . رسیدیم به هتل رُز رفتیم که بالا کافی شاپ قهوه دریاسی بود هتل معمولی ولی تمیز نفری ٥٠ لیر برای هرشب .به نظرم بهترین هتل میتونه باشه چون دقیقا سر چهار راه جمهوری هست و زود به زود میتونین برگردین و خریدها رو بزارینو دوباره برین خرید.

توی سفرنامه ها خونده بودم یه پاساژ جدید باز شده اما فکر میکردم همون پاساژ قبلی هستش چون سال قبل هم اومده بودم رفتیم همون پاساژ لوازم خانگی esse توی حراج خودش یه ست ٣ پارچه قابلمه سرامیکی ١٥٠ لیر بود و ست شش نفر چای خوری خیلی خوشگل ١٨ لیر . (در ایران ست چای خوری ٥٢ تومن بود )دستگاه میکسر ١٠٠ لیر .

چیزی نخریدیم و رفتیم طبقه بالا انگلیش هوم (خانه انگلیسی) اینجا کلی ملافه و پرده لوازم قشنگ داره و قیمتهای باور نکردنی از مناسب بودن مثلا یه حوله دستی گلدوزی شده ١٠ لیر . دستکش آشپزخونه و پیش بند ٣٠ لیر و خیلی چیزای دیگه کلا بهتر از ایران هستش. از همونجا پرسیدم که کاراچا کجا هست و اونا آدرس دادن که رفتم بیرون به آدرس که داده بودن  رسیدم پاساژ جدید و یک راست طبقه سوم .

مادام کوکو ،کاراچا ،وایت اند بژ ،انگلیش هوم ، اوزدلیک… قیمتها یک سوم ایران بود و ما خرید کردیم خرید کردیم و خرید کردیم چون قابلمه ها بزرگ بود و اشتباه کردیم که قابلمه ها رو داخل چمدون جا ندادیم نتونستم سرویس غذاخوری بخرم که انشالله پاسپورتم رو دادن حتما میرم و میخرمشون .

چون بعد از برگشتن با قرار قبلی که با سرهنگ داشتم پاسپورتم رو دادم که ایشونم گفت چسب میزدی حل بود ولی من ترجیح میدم پاسپورت جدید داشته باشم چون احتمال گیر دادن به پاسپورت چه در ایران و چه در کشورهای دیگه خواهد بود….حتما وسایل آشپزخونه از ریز ترینش تا درشت ترین و جهیزیه رو از وان تهیه کنید.

 

  • ۹۷/۰۹/۱۹
  • غلام مهاجری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی