مهاجرت

مهاجرت از ایران

مهاجرت

مهاجرت از ایران

چه کشوری برای مسافرت خوب هست

  • ۰
  • ۰

منظور از پیک آپ پاسپورت یا پیک آپ ویزا چیست؟

برای گرفتن ویزا نیازی به حضور شخص نیست و میتونین پاسپورت خود را از طریق یه واسطه به سفارت تحویل بدین. که به این روند ارسال پاسپورت به سفارت و بازگشت ان به شما پیکاپ گفته میشه. در اینجا توضیحات لازم رو در مورد پیک آپ بهتون میدیم:

پیک آپ پاسپورت یا پیک آپ ویزا چیست؟

پیک آپ پاسپورت

پیکاپ پاسپورت یا پیک آپ ویزا چیست ؟

وقتی یه نفر تصمیم داره به یه کشور خارجی سفر یا مهاجرت کنه، باید وقت سفارت بگیره و مدارکش رو به سفارت کشور مربوطه ارائه کنه و بعد از مصاحبه حضوری، سفارت درخواستش رو تایید یا رد میکنه!برای اخذ ویزا یا پاسپورت برخی از کشورها باید به کشور مربوطه سفر کرد و در سفارت آن کشور مقصد اقدامات لازم انجام بشه.

بعضی وقتا متقاضیان  امکان یا تمایل سفر به کشور مربوطه رو ندارن.

  • اگر ویزا به متقاضی تعلق بگیره و درخواستش تایید بشه ، باید به کشور واسطه بره و برای الصاق ویزا درون پاسپورت خود اقدام کنه.
  • ولی در صورتی درخواستش تایید نشه، باید دوباره به اون کشور سفر کنه تا ببینه دلیل عدم صدور ویزا چی بوده و روش اعتراض بذاره و مدارک تکمیلی خودش رو به سفارت برای درخواست مجدد ارائه کنه.

در حالت اول برای درج ویزا در پاسپورت نیازی به حضور شخص نیستش و میتونه از طریق یک کارگزار به سفارت تحویل داده بشه. به روند ارسال پاسپورت به سفارت و برگرشت آن به شخص، پیک اپ پاسپورت یا ویزا گفته میشه.

بیشتر بدانید: دلایل رد ویزای شینگن (قسمت اول)


شرایط اقدام برای پیکاپ ویزا یا پاسپورت

برای پیک آپ دیگر نیازی به حضور شما نیست و میتونین یه کارگزار معتمد که دارای مجوز رسمی برای اینکار انتخاب کنین و مدارک لازم رو بهشون بدین. اینجوری میتونین در هزینه و زمان خودتون صرفه جویی کنین. کارگزار شما با ارسال پاسپورت و مدارک به کنسولگری مربوطه در کشور واسطه، اقدامات لازم جهت الصاق ویزا به پاسپورت شما را انجام داده و پس از اتمام کار آن را در ایران به شما تحویل خواهد داد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی