مهاجرت

مهاجرت از ایران

مهاجرت

مهاجرت از ایران

چه کشوری برای مسافرت خوب هست

  • ۰
  • ۰

راهنمای کار در کشور آذربایجان و باکو برای ایرانیان

در مطالب قبلی زرین نما بلاگ به ارائه بهترین کشورها برای� کار کردن در خارج در سال ۲۰۱۷ از نظر HSBC پرداخته و گفتیم که HSBC گزارش و بررسی جدید خود را در زمینه مهاجرت و کار در کشورهای خارجی را منتشر کرده است

کار کردن در کشور آذربایجان

. در این گزارش که در آن ۱۰۰ کشور جهان از نظر شغل، درآمد، امنیت شغلی، تعادل میان زندگی و کار و… و با نظرسنجی از بیش از ۲۶ هزار مهاجر مورد بررسی قرار گرفته‌اند، لیست ده مورد از بهترین کشورهای خارجی برای کار کردن در سال ۲۰۱۷ را ارائه دادیم. بیشتر کشورهای حاضر در این لیست، از قاره اروپا بودند؛ ولی با توجه به این امر که کار کردن در کشورهای اروپایی با توجه به شرایط سخت ویزا و اقامت در این کشورها ممکن است برای ایرانیان اندکی سخت و چالش برانگیز باشد، معمولاً ایرانیان کشورهای منطقه و نزدیک به ایران برای کار کردن انتخاب می‌کنند. یکی از این کشورها آذربایجان است که با توجه به پیشرفت‌های اخیر خود، علاوه بر اینکه مورد توجه گردشگران شده، مورد استقبال اتباع خارجی که به دنبال کار هستند نیز واقع شده است. به همین دلیل نیز در این مقاله اطلاعاتی را در رابطه با کار کردن در آذربایجان و پایتخت این کشور یعنی باکو فراهم کردیم.


درباره آذربایجان بیشتر بخوانید:

  • پروژه رویایی جزایر خزر؛ کلان شهری شناور و بلندترین برج جهان در آن!!

کشور آذربایجان در سال‌های اخیر یکی از کشورهایی بوده که در زمینه رشد اقتصادی پیشرفت سریعی داشته و از طرفی نیز به دلیل وجود ذخایر نفتی و گازی در این کشور، سرمایه‌گذاران خارجی توجه ویژه‌ای به این کشور داشته‌اند. اگر چه ممکن است که کشور آذربایجان همانند کشورهای اروپایی برای کار کردن مهاجرین و اتباع خارجی مناسب نبوده و در بین لیست بهترین کشورها برای کار کردن خارج نباشد، ولی با توجه به پیشرفتی که این کشور در سال‌های اخیر در زمینه اقتصادی داشته است، بیشتر مورد توجه افرادی قرار گرفته است که به دنبال کار در خارج هستند. در این میان ایرانیان زیادی نیز به دنبال پیدا کردن کار در کشور آذربایجان بوده و سالانه تعداد زیادی از کشورمان برای کار به آذربایجان و پایتخت این کشور یعنی باکو سفر می‌کنند. به همین دلیل نیز این مطلب می‌تواند راهنمایی مناسبی برای کار کردن در کشور آذربایجان برای ایرانیانی باشد که به دنبال فرصت‌های شغلی در کشور آذربایجان هستند.
در رابطه با کار کردن در آذربایجان، لازم به ذکر است که کلیه اتباع خارجی که قصد کار کردن آذربایجان را دارند، نیاز به مجوز کار دارند که تنها پس از آن که فرد مجوز اقامت قانونی خود را به دست آورد، قابل دریافت است. برای دریافت مجوز کار، پس از کسب مجوز اقامت قانونی، در صورتی که تقاضای شما مورد تایید و حمایت کارفرمایتان قرار بگیرد، بایستی پیگیری‌های لازم برای دریافت مجوز کار خود را انجام دهید.

کار در کشور آذربایجان

درباره آذربایجان بیشتر بخوانید:

  • راهنمای سفر به باکوی آذربایجان

  • با سوغات باکو آذربایجان آشنا شوید

  • هزینه سفر به باکوی آذربایجان

  • زندگی شبانه در باکو

بازار کار در کشور آذربایجان چگونه است؟

در حالی که اکثر مهاجرانی که در کشور آذربایجان کار می کنند در صنایع نفت و گاز مشغول به کار هستند، دولت این کشور در تلاش برای تنوع بخشیدن به اقتصاد و رونق اقتصادی خود بوده و به دنبال رونق بخشیدن و ایجاد فرصت‌هایی در سایر بخش‌ها همچون گردشگری، ارتباطات، کشاورزی و آموزش و پرورش برای اتباع خارجی که به دنبال استخدام در این کشور هستند، می‌باشد. بخش کشاورزی نیز در حال حاضر یکی از بزرگترین فرصت‌های اشتغال در آذربایجان بوده و البته رشد صنعت انرژی این کشور نیز فرصت‌های زیادی را در این زمینه برای اتباع خارجی و مهاجرینی که در آذربایجان زندگی می‌کنند، ایجاد کرده است.
در کنار بخش‌های انرژی و کشاورزی، ساخت و ساز نیز در در سال‌های اخیر در آذربایجان رونق فراوانی پیدا کرده است. پروژه‌های توسعه زیربنایی و همین طور افزایش تقاضا برای مسکن از سوی مردم، فرصت‌های بسیاری را در صنعت ساخت و ساز ایجاد کرده است که باعث افزایش فرصت‌های شغلی در این کشور و در صنعت ساخت و ساز می‌شود.

کار در کشور آذربایجان

نحوه پیدا کردن شغل در کشور آذربایجان و باکو چگونه است؟

پیدا کردن کار به صورت آنلاین در کشور آذربایجان محبوب‌ترین راه برای مهاجرین و اتباع خارجی این کشور است. پرتال‌های شغلی فراوانی وجود دارند که شرکت‌ها تبلیغات شغلی خود را، به دو زبان انگلیسی و آذری در آن‌ها قرار می‌دهند. همین‌طور شرکت‌های استخدامی فراوانی نیز در صنعت نفت و گاز وجود دارند که ممکن است به طور مستقیم اقدام به استخدام افراد در پروژه‌های نفت و گاز این کشور کنند.
پایتخت آذربایجان،‌ شهر باکو نیز مرکز تجاری این کشور بوده و اکثریت اتباع خارجی که در آذربایجان مشغول به کار هستند، در این شهر سکونت دارند. مهم‌ترین چالشی که اتباع خارجی مشغول به کار در کشور آذربایجان، از جمله ایرانیان، ممکن است که با آن مواجه شوند، نحوه ارتباط با دیگران است. با اینکه تعداد خیلی کمی از آذربایجانی‌ها، به‌خصوص در قسمت‌های نفت و گاز ممکن است اندکی انگلیسی بلد باشند، ولی اکثریت مردم این کشور به زبان آذری و روسی صحبت می‌کنند. به همین دلیل نیز یکی از توصیه‌هایی به افرادی که قصد کار کردن در کشور آذربایجان را دارند، این است که قبل از سفر به این کشور وشروع کار خود، برخی از کلمات و عبارات مهم و کلیدی را در هر دو زبان یاد بگیرند تا کمتر با مشکل مواجه شوند.

ساعات کاری در آذربایجان و باکو چگونه است؟

روزهای معمول کار در کشور آذربایجان از دوشنبه تا جمعه است، ولی ممکن است که برخی از ادارات دولتی این کشور ساعاتی از روز شنبه را نیز باز باشند. با اینکه استایل کاری آذربایجانی‌ها نسبتاً رسمی است، ولی اهالی این کشور نسبت به سر موقع بودن زیاد حساس نبوده و اینکه برخی از جلسات کمی دیرتر شروع شوند، امری نسبتاً طبیعی تلقی می‌شود. مردم آذربایجان معمولاً کار خود را صبح دیروقت، حدود ساعت ده صبح، شروع می‌کنند. از طرفی نیز از ساعت یک بعد از ظهر وقت زیادی را صرف ناهار خوردن کرده و کار خود را در شش عصر به پایان می‌رسانند. اضافه کاری نیز در آذربایجان و در بین مردم این کشور به ندرت دیده می‌شود و افراد مشغول به کار علاقه زیادی به اضافه کاری از خود نشان نمی‌دهند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی