مهاجرت

مهاجرت از ایران

مهاجرت

مهاجرت از ایران

چه کشوری برای مسافرت خوب هست

  • ۰
  • ۰

اقامت از طریق کار در ارمنستان

ویزای کار چیست؟
شرایط اخذ اقامت از طریق کار در ارمنستان  چگونه است؟

در تعطیلات نوروز به چه کشورهایی سفر نکنیم!


را های اخذ اقامت از طریق کار در ارمنستان  چگونه است ؟
اقامت از طریق کار در ارمنستان به   چه مدت زمانی نیازمند است ؟
در این مقاله سعی شده به طور خلاصه توضیحاتی راجع به اقامت از طریق کار در ارمنستان  داده شود.

تعریف ویزای کار

در نوع اول از ویزای کار منظور این است که کار فرما باید یک دعوتنامه کاری برای کسی که در خارج از کشور دنبال کار میگردد تهیه کند  ،  پیدا است که برای بدست آوردن یک موقعیت شغلی در هر کشور اولویت با متقاضیان داخل آن کشور که واجد شرایط آن شغل هستند ، میباشد  و وقتی این شغل به متقاضی خارجی خواهد رسید که کسی در داخل آن کشور واجد شرایط آن شغل نباشد .
به طور مثال در کشور های اروپایی این قانون به این صورت هست که کارفرما آن شغل مورد نظر را باید به مدت ۳ ماه در داخل /ان کشور به صورت عمومی آگهی کند  ، اگر کسی پیدا نشد و خواستار آن شغل نبود سپس آن شغل به مدت ۳ ماه در دیگر در کشوهای عضو اتحادیه اروپا آگهی شود و اگر باز هم شخصی واجد شرایط آن شغل نبود کار فرما میتئاند از متغاضیان خارجی واجد شرایط دعت به همکاری کند .
با خواندن این مطلب شاید فکر کنید این که از متقاضی خارجی  واجد شرایط دعوت به همکاری شود غیر ممکن است اما این روش را حل هایی هم دا رد  ، به عنوان مثال گاهی دیده شده کارفرمایی خواستار این باشد از خانواده خودش را استخدام کند و یا کارفرمایی ایرانی است و خواستار این است که حتما نیروی کار ایرانی را استخدام کند در این موارد کارفرما شغل مورد نیاز خود را به طور بسیار سخت تعریف میکند  ، مثلا  فکر کنید کارفرمای ایرانی نیاز به آشپز ایرانی دارد که توانایی درست کردن غذاهای معروف تخصصی ایرانی را داشته باشد و به زبان فارسی هم تسلط داشته باشد از اینجا پیدا است که متقاضی برای این شغل در داخل کشور یا اتحادیه اروپا از حالت عادی خیلی کمتر میشود و ممکن است متقاضی خارجی در چنین صورتی راحت تر کار پیدا کند .

در ارمنستان ، انواع ویزای ورودی زیر ارائه میشود:
B – ویزای ترانزیت، تا ۲ روز معتبر؛
C – ویزای کوتاه مدت، تا ۹۰ روز معتبر؛
D – ویزای بلند مدت، معتبر برای تا ۱ سال با حق اقامت تا ۹۰ روز، مگر اینکه در غیر این صورت توسط توافقنامه های بین المللی در ارمنستان تصریح شده باشد
ویزای ورود ممکن است تک ورودی / دو ورودی / چند ورودی باشد .

اقامت از طریق کار در ارمنستان :

ارمنستان دارای یک سیاست مهاجرت  لیبرال  که به اصطلاح طرفدار حرکت آزاد افراد هستند ، میباشد که مها جرت از طریق کسب کار از این نوع مهاجرت میباشد . مهاجرت به ارمنستان یک روش سریع است  که عملا  هزینه نسبتا کمی دارد.  مهاجران لازم نیست که کارشان منجر به سرمایه گذاری های خیلی  بزرگ شود بلکه با  خرید ملک هم میتوانند به ارمنستان مهاجرت کرده و اقامت دائم را کسب کنند.
دولت ارمنستان هنوز یک محل را  برای  سیستم اقامت از طریق کار و  مجوز کار برای اتباع خارجی قرار نداده است. بنابراین، در حال حاضر هیچ سهمیه ای و یا  آزمایشی برای  بازار کار اتباع خارجی و  یا محدودیت های دیگری در استخدام کارکنان خارجی وجود نداشته است .  اکنون کارفرمایان ارمنی  ترجیح می دهند مردم محلی و نیروی کار داخلی بیش از خارجی ها استخدام کنند . حتی پس از چارچوب قانونی برای اجازه کار اتباع خارجی  در محل برای کسب و کار ، صاحبان کسب و کار و مدیران از نیروی کار داخلی بیش از خارجی استفاده کرده اند ، دارندگان مجوز اقامت دائم و اعضای خانواده آنها، هنوز هم از الزامات مجوز کار معاف هستند . این موضوع هم قابل توجه است که ممکن است قوانین کشور عوض شود و قوانین کار اتباع خارجی و اقامت اتباع خارجی عوض شود.

نرخ بیکاری در ارمنستان ۱۸ درصد  تخمین زده می شود ،
. حقوق و دستمزد به طور متوسط ماهانه حدود ۳۷۰ $ است.
ماهیانه متوسط ساعتی برای کار در هفته ۴۰ ساعت است
ویزای کشور ارمنستان :
اتباع کشورهای اتحادیه اروپا / انجمن تجارت آزاد اروپا و کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق می توانند به ارمنستان بدون ویزا بیایند و اقامت تا ۱۸۰ روز در سال داده میشود . اتباع کشورهای دیگر باید برای ویزا و ااقامت ، که برای  ۱۲۰ روز صادر میشود که حداقل ۶۰ روز فرد  به طور معمول باید حضور داشته باشد  به راحتی به محض ورود در مرز به دست  می آورد، یا از طریق هوا یا زمین اعمال می شود.
شهروندان برخی از کشورها  (چین، هند، پاکستان، کشورهای آفریقایی) باید ویزا یشان را  در کنسولگری ارمنستان در کشور خودشان به دست آورند ، در حالی که حتی ممکن است یک دعوت نامه از یک ساکن ارمنستان نیز  مورد نیاز باشد.

مراحل اقامت از طریق کار در ارمنستان :
در این مرحله فرد وقتی از سوی کارفرمای ارمنستانی استخدام میشود وقتی به مدت ۱ سال در ارمنستان کار کند میتواند اقامت به صورت موقت را دریافت کند ، و یا اینکه فردی  با سرمایه گذاری، خرید و یا اجاره ملک، اثبات کند که  درآمد سالانه دارد و یا  پول سپرده در یک بانک دارد با  به دست آوردن بیمه، میتواند یا یک سال اقامت موقت بگیرد و یا اینکه ۳ سال بماند و ااقامت دائم خود را بگیرد و همچنین ۲ سال دیگر بماند که پاسپورت ارمنستانی را دریافت کند.

چگونه در خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

اجازه اقامت موقت توسط پاسپورت فرد خارجی  و ویزا با درخواست  از پلیس ظرف ۳۰ روز صادر میشود  که متقاضی باید برای گرفتن اقامت موقت به ارمنستان سفر کنند .
متقاضیان باید برای گرفتن اقامت موقت یک ساله و همچنین تجدید اقامت برای گرفتن اقامت دائم باید در دسته های زیر قرار بگیرند :
کارآفرین برای  انجام کسب و کار در ارمنستان
کارمند
دانشجو
همسر / پدر و مادر / کودک / خواهر و برادر / پدربزرگ و مادر بزرگ / نوه یک شهروند ارمنی یا دارنده اجازه اقامت دائم
همسر / پدر و مادر / فرزند یک دارنده اجازه اقامت موقت
نژاد ارمنی

وضعیت کارآفرین می تواند توسط هر سند که  نشان دهنده  وجود فعالیت های اقتصادی در ارمنستان است، از جمله یک شرکت با گواهی ثبت نام، قرارداد برای حساب های بانکی، فاکتور برای اجاره فضای اداری ثابت، فاکتور برای تجهیزات خریداری شده برای کسب و کار، و غیره مورد تایید واقع شود .
اجازه اقامت دائم برای اتباع خارجی که تحت یکی از مقوله های زیر قرار می گیرند در دسترس هستند:

کارآفرینی و  انجام کسب و کار در ارمنستان
نژاد ارمنی
همسر / پدر و مادر / کودک / خواهر و برادر / پدربزرگ و مادر بزرگ / نوه یک شهروند و یا دارنده اجازه اقامت دائم با منابع کافی مالی و مسکن در ارمنستان ، که در ارمنستان برای حداقل سه سال اقامت داشته باشند محیا است .
همچنین برای اقامت  از طریق کار در ارمنستان فرد باید حتما هم یک مسکن برای اقامت خود داشته باشد و گردش مالی در حساب بانکی خود داشته باشد و برای تمدید آن و یا گرفتن پاسپورت باید نامه سلامت پزشکی هر ساله بگیرد.
اجازه اقامت ویژه ممکن است توسط رئیس جمهور ارمنستان به افراد با تبار ارمنی و خارجی درگیر در فعالیت های اقتصادی  و کاری و یا فرهنگی در ارمنستان اعطا  شود.
اخذ شهروندی ارمنستان پس از کار:
توسط شرایط زیر :
به طور دائم سه سال در ارمنستان اقامت داشته باشد
زبان ارمنی بلد باشد
با قانون اساسی ارمنستان آشنا باشد
شخصی که دارای پدر و مادر ارمنی است .
افرادی که خدمات استثنایی به جمهوری ارمنستان ارائه کرده اند.

امید است که مطالب بالا تا حدودی به شما راجع به  اقامت از طریق کار در ارمنستان  کمک کرده باشد.
اگر شما هم خواهان اقامت از طریق کار در ارمنستان  هستید هستید وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی ملک پور که از معتبرترین موسسات مهاجرت کشور می باشد میتوانند شما را یاری دهند .
همچنین با مراجعه به سایت های   https://www.iranmohajerat.ir /  یا https://legalmalekpour.com/
اطلاعات دیگری راجع به اقامت از طریق کار در ارمنستان  و کار و تحصیل در ارمنستان  و انواع طرق مهاجرت به کشور ارمنستان و کشورهای دیگر را کسب نمایید. وکلای مجرب ما آماده اطلاع رسانی به شما عزیزان از طریق تلفن و یا در سایت موسسه حقوقی ملک پور راجع به کشور ارمنستان و اقامت از طریق کار در ارمنستان  و کار در ارمنستان دیگر کشورها میباشند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی