مهاجرت

مهاجرت از ایران

مهاجرت

مهاجرت از ایران

چه کشوری برای مسافرت خوب هست

  • ۰
  • ۰

کوچ سرفینگ، کاناپه گردی یا اقامت رایگان در خانه میزبان‌های محلی

راهنمای سفر

یکی از جاذبه‌های سفر کردن ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مردم بومی همان منطقه‌ای هست که می‌ریم. میزان این ارتباط و اهمیتش بستگی به مسافر داره، یکی الویت اولش دیدن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی هست و برای شخص دیگه ارتباط با مردم بومی خیلی اهمیت داره. پروژه‌های زیادی توی دنیا برای ایجاد این ارتباط بین مسافر و جامعه بومی مقصد تعریف و اجرا شده که بعضی از اونها هزینه دارن و تعدادی هم رایگان هستن. از بین همه این پروژه‌ها به نظر من کوچ سرفینگ (CouchSurfing) تا به امروز از همه موفق‌تر بوده چون تونسته اقامت رایگان را با ارتباط بین افراد ترکیب کنه. شاید برای همه پیش اومده باشه (یا حداقل داستان دوستی را در این مورد شنیده باشیم) که موقع سفر داخلی مشکلی پیش اومده و ناخواسته مجبور شدیم در یک شهر یا روستا که مقصد نهایی ما نبوده اقامت کنیم و مردم اون شهر یا روستا چقدر به کمکمون اومدند و حتی به خونه شون دعوتمون کردند. اساس و مبنای پروژه کوچ سرفینگ بر همین علاقه مردم به مهمان‌نوازی گذاشته شده. شاید باورش سخت باشه که تصور کنیم همه جای دنیا همچین آدم‌هایی پیدا بشند که اینقدر علاقه به مهمان‌نوازی داشته باشند. کم و زیاد داره ولی خوشبختانه همه جای این دنیای صنعتی هم میشه اینجور آدم‌ها رو پیدا کرد.

ترجمه ساده ی  اصطلاح کوچ سرفینگ میشه کاناپه‌گردی. یعنی اگه شما فقط یک عدد کاناپه واسه پیشنهاد دادن به یک توریست داری بیا شروع کن. این پروژه خیلی اصرار داره که بعنوان ابزاری برای تبادل فرهنگی ازش استفاده بشه و محل اقامت رایگان در درجه بعدی قرار داره اما هر چقدر هم تبلیغ این مطلب را بکنه باز هم وزن اقامت رایگان خیلی زیاده. مثل اکثر شبکه‌های اجتماعی عضویت توی کوچ سرفینگ خیلی ساده و راحته. شما میتونید انتخاب کنید میزبان باشید، مهمان و یا هر دو. هرچقدر پروفایلتون رو کامل‌تر کنید شانس خودتون رو برای دریافت جواب مثبت از میزبان و یا انتخاب شدن بعنوان میزبان افزایش می‌دهید. این مطلب بویژه وقتی توی شهرهای بزرگ و توریستی قصد پیدا کردن میزبان را دارید خیلی اهمیت پیدا می‌کنه.

 

 کوچ سرفینگ - محل خواب من در 3 شب اقامتم توی میلان

 

کوچ‌سرفینگ امن است؟

وقتی از هتل استفاده می‌کنیم تقریبا مطمئن هستیم که مسوولین اون شهر روی اون مجموعه نظارت دارند و اگر اتفاقی بیفته پاسخگو هستند. توی کوچ سرفینگ فرض بر این قرار گرفته همه افرادی که توی پروژه عضو میشند افراد قابل اعتمادی هستند مگر اینکه خلافش ثابت بشه. البته یک سری پارامتر هم برای سنجش میزان این اعتماد وجود داره. همه اعضا یک قسمت references یا توصیه‌نامه توی پروفایلشون دارند. اگر شخصی قبلا میزبان یا مهمان این عضو شده باشه میتونه بیاد و اینجا براش یک توصیه‌نامه بنویسه. هرچه تعداد توصیه‌نامه‌های مثبت یک عضو بیشتر باشه، قابل اعتمادتره. یک روش دیگه واسه بالا بردن ایمنی تایید هویت و آدرس افراد توسط خود سایت کوچ سرفینگ هست. هر شخص میتونه مبلغ ۲۰ دلار رو به حساب سایت واریز کنه و سایت هم از این طریق میتونه هویت واقعی شخص و آدرسش رو تایید بکنه. افرادی که به این شیوه تایید یا به اصطلاح verified میشند یک تیک سبز رنگ کنار پروفایلشون قرار میگیره. هیچ اجباری برای این کار وجود نداره و من کسی را از ایران ندیدم این مبلغ رو واریز کرده باشه اما گزینه خوبیه که بتونیم میزبانمون رو از بین اعضای verified شده انتخاب کنیم.

  • ۹۸/۰۹/۳۰
  • غلام مهاجری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی