مهاجرت

مهاجرت از ایران

مهاجرت

مهاجرت از ایران

چه کشوری برای مسافرت خوب هست

  • ۰
  • ۰

کشورهای برتر اروپا برای تحصیل کدامند

کشورهای برتر اروپایی که در سال 2018 پذیرای دانشجویان بین المللی بودند.

تحصیل درخارج از کشور راحت تر شده است. در سال 2017، 4 میلیون دانشجو تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرده اند که این رقم، 2 میلیون نفر بیشتر از سال 2000 بوده است. با این حال، ادامه تحصیل در یکی از برنامه های خارج از کشور، همچنان با ریسک هایی همراه است.

مقرون به صرفه ترین کشورهای جهان برای خرید خانه

اکثر دانشجویان بین المللی برای پرداخت هزینه های دانشگاه و زندگی خود از یک وام و یا کمک مالی خانواده ی خود استفاده می کنند، بدون اینکه حتی تضمینی باشد که قادر هستند بعدا آن را اعاده نمایند یا نه.

مهاجرت به اروپا

در اینجا لیستی از آنچه که 5 کشور برتر اروپایی که از نظر ویزا، هزینه های شهریه، کار در حین تحصیل و دوره های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی ارائه می کنند، مقایسه می شود.

این لیست به کم هزینه ترین کشور برای تحصیل (از نظر شهریه و هزینه های زندگی) تا پرهزینه ترین آنها مرتب شده است.

1. آلمانتحصیل در آلمان)

آلمان فعالانه به دنبال استخدام دانشجویان بین المللی در سال های آتی است. آلمان دارای گزینه های زیادی برای ارائه به دانشجویان است:

دانشگاه های آلمان (دولتی) از دانشجویان شهریه ای دریافت نمی کنند؛ یعنی دانشجویان فقط باید هزینه های اجرایی (administration fees) که حدود 100 تا 250 یورو در هر ترم است و همچنین هزینه های زندگی خود را پرداخت نمایند. (البته این موضوع برای دانشگاه های خصوصی و اکثر دانشجویان ارشدی که قبلا دوره ی لیسانس خود را در آلمان گذرانده باشند، صدق نمی کند).

– راحت بودن فرآیند ویزای دانشجویی آلمان؛ و سیاست عدم نیاز به ویزا برای دوره هایی کمتر از سه ماه برای دانشجویان بین المللی که از کشورهای استرالیا، کانادا، اسرائیل، ژاپن، کره ی جنوبی، نیوزیلند، سوئیس و ایالت متحده برای تحصیل به این کشور می آیند.

– یک ویزای حداکثر دو ساله برای دانشجویانی که در دوره های زبان آلمانی (دوره ی زبان در آلمان) این کشور شرکت می کنند.

– حق کار پاره وقت در حین تحصیل (کار دانشجویی در آلمان) و  امکان 18 ماه اقامت بعد از فارغ التحصیلی با یک ویزای کار بعد از تحصیل (Post-study work visa) که به دانشجویان امکان اشتغال به کار را نیز می دهد.

– بازار کاری مطلوب برای دانشجویان بین المللی: دولت آلمان وب سایتی ایجاد کرده است که به خارجیان در یافتن شغل کمک می نماید و همچنین ابتکارات خاصی را برای استخدام نیروهای کار خارجی از آسیا برقرار ساخته است. آمارهای اخیر نشان می دهند که 68% از دانشجویان بین المللی بعد از فارغ التحصیلی از آلمان، شغلی می یابند.

2. فرانسه (تحصیل در فرانسه)

فرانسه و پایتخت شناخته شده ی آن یعنی پاریس، مکانی جذاب برای دانشجویان بین المللی فرانسوی زبان یا دانشجویان علاقمند به یادگیری زبان فرانسه است. با این حال شما باید آگاه باشید که دانشگاه های فرانسه در هنگام پذیرش، دانشجویان را گلچین می کنند و انتظاراتشان بسیار بالا است. با این اوصاف شما باید باز هم به دلایل زیر تحصیل در فرانسه را در نظر بگیرید.

– آموزش در فرانسه از اهمیت زیادی برخوردار است بنابراین با تحصیل در این کشور اطمینان خواهید داشت که در حین تحصیل در اینجا از  آموزش های با کیفیت در سطح استانداردهای جهانی  بهره مند خواهید شد.

– فرانسه در دروس هسته ای، فضایی، هوایی، مهندسی، آموزش، زبان شناسی، هنر، تاریخ و پزشکی عالی است.

– شهریه های سالیانه تعیین شده توسط دولت فرانسه برای دانشگاه های آموزش عالی بین 200 تا 700 یورور با توجه به دوره ی مد نظر متغیر است. هزینه ی موسسات خصوصی مخصوصا بیزنس اسکول ها و دانشکده های مدیریت بالاتر، بین 3,000 تا 10,000 یورور در سال در نوسان است.

دوره های زبان فرانسوی

اشتغال در فرانسه به خاطر نرخ بالای بیکاری و بندهای اکید در قراردادهای استخدام، آسان نیست. شما می توانید در حین تحصیل کار کنید یا یک سال بعد از تحصیل، شغلی مرتبط با دروه ی تحصیلی خود بیابید.

دانشجویان ارشد و مهندسی می توانند یک سال بیشتر برای مجوز اقامت موقتی که غیرقابل تمدید است، درخواست دهند. دانشجو با این مجوز می تواند تا سقف 60 درصد یک هفته ی کاری نرمال در هر شغلی که بخواهد مشغول به کار باشد.

اگر حقوق شغلی، حداقل 1.5 برابر حداقل دستمزد باشد، دانشجو می تواند وضعیت خود را از دانشجو به کارمند تغییر دهد و به صورت تمام وقت کار نماید.

3. ایتالیا (تحصیل در ایتالیا)

در صورتی که علاقمند به تاریخ، هنر و زندگی در یک فرهنگ هزاران ساله ی منحصر به فرد هستید، ایتالیا می تواند مکانی ایده آل برای تحصیل شما باشد. سیستم آموزش عالی و تحقیقاتی ایتالیا به خاطر استانداردهای بالایش مشهور است.

– در صورتی که قصد دارید از دوران اقامت خود در ایتالیا لذت ببرید، توصیه می شود که زبان ایتالیایی را یاد بگیرید اما این شرط برای گرفتن ویزا الزامی نیست.

– ایتالیا تنوع زیادی در دوره های هنرهای زیبا، مد و تاریخ، مخصوصا در رابطه با دوره ی رنسانس دارد.

– میانگین شهریه ی دانشگاه های ایتالیا بین 850 تا 1000 یورو در سال است.

– بورسیه های زیادی برای دانشجویان بین المللی در دسترس هستند و دولت تلاش های بیشتری برای کمک به دانشجویانی که از کشورهای فقیرتر می آیند، انجام می دهد.

– کار در حین تحصیل تا سقف 1,024 ساعت در سال مجاز است و دانشجویان بین المللی که دارای مدرک ارشد به بالا هستند می توانند تا 12 ماه بعد از فارغ التحصیلی برای یافتن شغل در آنجا اقامت نمایند.

4. اسپانیا (تحصیل در اسپانیا)

اسپانیا به خاطر پیاده سازی موفق برنامه ی اراسموس مرکز دانشجویان بین المللی شده است – آراسموس برنامه ی اتحادیه ی اروپا برای ترغیبب دانشجویان EU برای تحصیل در خارج از کشور است. اسپانیا مقصد تحصیلی جذابی بخصوص برای دانشجویان آمریکای لاتین که از زبان رایج و مراحل راحت تر ویزا بهره مند هستند، می باشد.

– اسپانیایی سومین زبان پرکاربرد در جهان و دومین زبان پرکاربرد در جهان غرب می باشد. اقدام سریعتر برای تقویت زبان اسپانیایی ممکن است در آینده فرصت های بیشتری برای شما فراهم کند.

شهریه ی دانشگاه های اسپانیا در هر ترم  از 5,500 یورو شروع شده و ممکن است تا سقف 12,000 یورو در هر ترم افزایش یابد.

– شما می توانید در حین تحصیل به صورت نیمه وقت و یا به مدت کمتر از سه ماه، در صورتی که کارتان با برنامه ی تحصیلی شما تضادی نداشته باشد، به صورت تمام وقت کار کنید.

آموزش عالی اسپانیا، در دوره های حقوق و انسان شناسی شهرتی عالی دارد. تحصیل در این رشته ها می تواند فرصتی برای مهاجرت به کشورهای اروپایی دیگری که این دیپلماها را به رسمت می شناسند، فراهم نماید.

5. انگلستان (تحصیل در انگلستان)

انگلستان اولین مقصد تحصیلی دانشجویان بین المللی در سال 2014 بوده است. دانشگاه های انگلستان با شهرت زیاد در زمینه ی آموزش های عالی (تحصیلات عالی در انگلستان) به راحتی می توانند دانشجویان را برای تحصیل در آنجا ترغیب نمایند. با این حال تغییرات اخیر در هزینه ها و قوانین ویزا (ویزای تحصیلی انگلستان) ممکن است پیشتازی انگلستان در این بخش را دستخوش تغییراتی کرده باشد.

– انگلستان از مزیت، انگلیسی زبان بودن کشور بهره مند است. این زبان به طور رایج در کسب و کار ها استفاده می شود و بعد از زبان چینی، دومین زبان پرکاربرد است.

شهریه ی دانشگاه های انگلستان بالاترین شهریه در کل کشورهای اروپایی (مهاجرت به اروپا)  است. به طور میانگین هزینه ی تحصیلی دانشجویان بین المللی از 10,500 یورو شروع شده و در صورت تحصیل در یک دوره ی خاص در رشته های  امور مالی و مدیریت، ممکن است تا 20,000 یورو نیز افزایش یابد. این کشور بورسیه های زیادی ارائه می نماید.

– اخذ ویزای دانشجویی انگلستان سخت است. شما باید ثابت نمایید که دانش و تمرین خوبی در زبان انگلیسی دارد و باید بتوانید اثبات نمایید که از نظر مالی قادر به پشتیبانی خود هستید و مستدات صحیح را ارائه نمایید. در صورت داشتن تردید، می توانید برای راهنمایی و توصیه های اخذ ویزا با مشاوران موسسه ی ویزا موندیال تماس بگیرید.

– کار در حین تحصیل در انگلستان محدود به 20 ساعت در هفته است. بازار کار انگلستان کاملا منعطف و پویا است و بنابراین یافتن شغل پاره وقت برای دانشجویان بین المللی دشوار نخواهد بود.

– با این حال یافتن کار بعد از فارغ التحصیلی به خاطر اکید بودن بندهای ویزای کار پس از تحصیل، دشوار است. دانشجویان بین المللی که قصد دارند بعد از فارغ التحصیلی کار کنند، باید شغلی تحت اسپانسرشیپ یک کارفرما بیابند یا باید به صورت کارآموزی با دریافت حداقل دستمزد مشغول به کار شوند یا در نهایت اینکه شرکت خود را راه اندازی نمایند.

اگر به خوبی فکر کنید، تحصیل در خارج می تواند یک سرمایه گذاری سودمند باشد. دانشجویان بین المللی ممکن است بخواهند قبل از بررسی دانشگاه ها و شهریه ها، درباره ی رشته های تحصیلی و زبانی که قصد تحصیل در دوره ی مورد نظر را دارند، تفکر نمایند. تحصیل در خارج از کشور بسیار گران است. مطمئن شوید که در صورت امکان از تعداد فراون بورسیه های موجود برای دانشجویان بین المللی در اروپا، بهره مند می شوید.

  • ۹۸/۰۱/۱۹
  • غلام مهاجری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی