مهاجرت

مهاجرت از ایران

مهاجرت

مهاجرت از ایران

چه کشوری برای مسافرت خوب هست

  • ۰
  • ۰

شرایط تحصیل در مدارس آلمان به چه صورت است

شرایط تحصیل در مدارس آلمان به نسبت بسیاری از کشورهای دنیا این کشور را در موقعیت ممتازی قرار میدهد.


مدرسه در آلمان

مدرسه در المان از ۶ سالگی آغاز میشود. کودکان آلمانی باید بصورت اجباری به مدرسه بروند و اگر والدین مانع رفتن فرزند خود به مدرسه شوند، به شدت تحت پیگرد قانونی قرار میگیرند. سال تحصیلی در آلمان از سپتامبر شروع شده و تا ژوئن ادامه میابد. مدرسه در آلمان کاملا رایگان است.

زبان تحصیل در مدارس آلمان، زبان آلمانی میباشد. اگر شما قصد مهاجرت به آلمان دارید و کودکتان کمتر از 10 سال دارد، اصلا نگران یادگیری زبان آلمانی او نباشید، زیرا کودکان زیر 10 سال در امر یادگیری یک زبان جدید ذهن خیلی فعالی دارند و حدودا در 6 ماه به زبان آلمانی مسلط میشوند. کودکان بالای 10 سال هر چند کندتر ولی باز توانایی بالقوه ای در یادگیری زبان آلمانی دارند. در مدارس دولتی آلمان، متاسفانه کلاس زبان مخصوص کودکان مهاجر که به زبان آلمانی تسلط ندارند ارایه نمی‌شود. بهترین راه گرفتن کلاس خصوصی برای کودک همزمان با مدرسه است. البته در مدارس خصوصی کلاسهای فشرده آموزش آلمانی ارایه میگردند. بسیاری از مدارس آلمان، چنین کودکانی را 2 الی 3 سال به عقب تر میفرستند تا زبان آلمانی را بصورت بنیادی همراه با کودکان 6-7 ساله یاد بگیرد.

دروسی که در مدرسه تدریس میشوند عبارتند از زبان آلمانی، ریاضیات، زیست شناسی، تاریخ، جغرافی، علوم اجتماعی، موسیقی، شیمی، فیزیک، هنر، ورزش و علوم دینی (با انتخاب فرد مسیحیت، اسلام و یا یهودیت) و یا به جای تعلیمات دینی، درس اخلاق تدریس میشود.

روزهای کار مدارس در آلمان از دوشنبه تا جمعه و معمولا از ساعت 8 صبح تا 13 میباشد. البته برخی مدارس روزهای شنبه را به برنامه ها و کلاسهای فوق برنامه اختصاص میدهند.  

کوکان 6 ساله باید به دبستان و یا به زبان آلمانی، Grundschule بروند که این شامل کلاس اول تا کلاس چهارم میباشد. بعد از دوره ساله دبستان، 3 انتخاب در مقابل دانش آموز قرار میگیرد که هر کدام وع خاصی از دبیرستان هستند.

  1. Hauptschule
  2. Realschule
  3. Gymnasium

گزینه اول و یا همان Hauptschule مخصوص دانش آموزانیست که از نظر تئوری و علوم نظری، توانایی کمتری دارند و اگر وارد مشاغل فنی و حرفه ای شوند، آینده ی بهتری خواهند داشت. بعد از Hauptschule دانش آموز میتواند وارد Berufschule شود و در آنجا در سطح تحصیلات تکمیلی به یادگیری رشته های فنی و حرفه ای بپردازد. البته اگر دانش آموز در Hauptschule نمرات خوبی کسب کرده باشد، میتواند در دانشگاه وارد رشته های پزشکی و یا مهندسی و یا اقتصادی شود.

گزینه دوم و یا Realschule مخصوص افرادیست که قصد تحصیل در رشته های پزشکی و یا مالی-اقتصادی در دانشگاه را دارند و بر همین اساس دروسی که در Realschule تدریس میشوند بر پایه ریاضیات، زیست شناسی و زبان آلمانی میباشد.

نوع سوم و یا Gymnasium مخصوص دانش آموز مستعد تر است و هدف آن آماده کردن دانش آموز برای تحصیل در بهترین رشته های دانشگاهی در آینده میباشد.

در پایان و بعد از 13 سال تحصیل در مدرسه، دانش آموز باید در آزمون جامع شرکت کند که در صورت قبولی مدرکی به نام Zeugnis der allgemeinen Hochschulreif دریافت خواهد کرد و با توجه به نمرات خود میتواند یک رشته دانشگاهی انتخاب نماید.

  • ۹۷/۱۲/۰۹
  • غلام مهاجری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی