مهاجرت

مهاجرت از ایران

مهاجرت

مهاجرت از ایران

چه کشوری برای مسافرت خوب هست

  • ۰
  • ۰

چگونه مسافرت ارزانی به اروپا داشته باشیم


مسافرت ارزان به اروپا

وقتی حرف از سفر خارج و تور اروپا میشه، معمولا هممون تصویری در ذهنمون نقش می‌بنده که خودمونو با کوله و کیفی با کلاه آفتابگیر و شلوارک در حال عکس گرفتن از برج ایفل تصور می‌کنیم. یا اگر کمی واقع‌نگرتر باشیم، خودمون رو در مراک ز پرزرق و برق خرید در شهرهای حاشیه‌ای خلیج فارس و دبی و… می بینیم. در حالی که سفرهای خارجی پیوندی دیرینه با گرونی در ذهنمون داره، اگه ذهنیتتون رو از تمام تبلیغات گردشگری پاک کنید، شاید بتونید با صرف هزینه کمتری راهی اروپا بشید. در ادامه راه هایی را گفتیم که در هزینه تون صرفه جویی بشه و سفر ارزان به اروپا رو تجربه کنید.

راهنمای سفر ارزان به اروپا

مسافرت ارزان به اروپا

برنامه ریزی برای مسافرت

  • سعی کنین از قبل برنامه ریزی کامل داشته باشید شامل رزرو هتل خارجی , نوع وسیله سفر ، تاریخ دقیق و جزئیات سفر
  • با خطوط ارزانقیمت در اروپا سفر کنید : اگر از آن دسته گردشگرانی هستین که بدون اطلاع از این امکانات با استفاده از یکی از خطوط هواپیمایی معروف جهان مثل کی‌ال‌ام، لوفت‌هانزا، ایرفرانس و… به اروپا رسیدین و قصد دارین به کشورهای دیگر این قاره سفر کنین هنوز هم دیر نشده. شما می‌تونید با استفاده از یکی از خطوط هوایی ارزان قیمت مقدار قابل‌توجهی از پولتان را پس‌انداز کنید بهترین گزینه برای شما استفاده از خدمات خطوط هوایی RYANAIR‌ و ‌EASYJET در سراسر اروپاست. به یاد داشته باشین این خطوط ارزانقیمت از نظر کیفیت خدمات هوایی و ایمنی در سطح استاندارد جهانی هستن و هیچ تفاوتی با خطوط معروف جهان از این نظر ندارن فقط ممکنه که در فرودگاه‌های درجه دو یا سه مقصد شما فرود میان یا این که در برخی پروازهای این شرکت‌ها خبری از پذیرایی نیست.

بلیط هواپیمای ارزان به مقصد اروپا

  • در برنامه ریزی برای استفاده از هواپیمای ارزان قیمت اطلاع کامل از فرودگاه مبدا و مقصد و فاصله آن تا شهر مورد نظر حیاتیه. گاهی اوقات فرودگاه حدود ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر با شهر مورد نظر فاصله داره و می بایست ۱۰ تا ۱۳ یورو کرایه اتوبوس تا فرودگاه را بپردازید.
  • به زمان پروازها خصوصا در ابتدای صبح زود یا آخر وقت خیلی دقت کنین . چرا که رسیدن به موقع در فرودگاه و یا رفتن از فرودگاه تا هتل در آخر شب آنهم در یک محیط ناشناخته خیلی مناسب نیست. در نتیجه هزینه تاکسی هم می تواند کمی سنگین باشه.
  • بلیت‌های بدون محدودیت زمانی بخرید : گرچه در نگاه اول‌ این نوع بلیت‌ها در هزینه سفر شما زیاد دخیل نیست، اما اگر کمی با دقت این موضوع را بررسی کنید، متوجه می‌شید که این نوع بلیت‌ها در اصل کمک شایانی برای صرفه‌جویی شما هستن. به عنوان مثال اگر از نیویورک به لندن وارد شدین و قصد بازدید از فرانسه رو دارین می‌تونید از این نوع بلیت استفاده کنین به صورتی که می‌تونید از لندن با قطار به فرانسه برید و از اونجا دوباره به نیویورک برگردین حتی می‌تونید با برنامه‌ریزی دقیق هزینه یک روز اقامت هتل را هم پس‌انداز کنید.

هتل های ارزان اروپا

  • صرفه‌جویی هزینه هتل با انتخاب بلیت مناسب : گرچه این توصیه کمی عجیب و غیرواقعی به نظر میاد، اما یکی از کارآمدترین روش‌های صرفه‌جویی هزینه‌های سفر شماست. بیشتر هتل‌های اروپا و جهان ۱۱ صبح را برای ورود مسافران و ساعت ۱۴ را برای خروج مسافران در نظر گرفتن. حالا با توجه به این محدودیت زمانی می‌تونید به گونه‌ای بلیت هواپیما رو تهیه کنید که دقیقا در همین زمان‌ها وارد هتل بشین یا از هتل محل اقامت خودتان خارج بشین تا از پرداخت یک روز هزینه اضافه اقامت خود در هتل اجتناب کرده و مبلغ کرایه اتاق را صرفه‌جویی کنین. هرگز فراموش نکنین که بسیاری از خطوط هوایی برای جلب نظر مسافران خود اقدام به ارائه مشوق‌هایی از قبیل یک شب اقامت رایگان در هتل مورد قراردادشون می‌کنن بنابراین می‌تونید با خرید این نوع بلیت‌ها از یک شب اقامت رایگان در هتل نیز لذت ببرین.

مسافرت به اروپا در فصول ارزان

  • در برخی از ماههای سال هتلها گرون ترن , در واقع فصل توریستی برای اروپا تابستانه . تغییر تاریخ سفر شما در هزینه های سفر تاثیر زیادی داره.
  • معمولا قیمت هتل در اروپا و هواپیماها در اواخر هفته یعنی روزهای جمعه تا یکشنبه بالاتره و روزهای سه شنبه و چهارشنبه معمولا برای پرواز از نظر قیمت مناسبترن.
  • در اکثر شهرهای بزرگ اروپا قیمت هتل در مرکز شهر اختلاف خیلی زیادی  با سایر قسمت ها داره , بعد از تحقیق در مورد رفت و امد به مرکز شهر میتونید با انتخاب یک هتل دور از مرکز شهر صرفه جویی چشمگیری در هزینه هتل ایجاد کنید .
  • برای پرواز ارزان خارجی همیشه از قبل بلیط تهیه کنین و تمامی ایرلاینها و کلاسهای پرواز موجود را چک کنید .
  • در برنامه ریزی سفر با استفاده از هواپیماهای ارزان قیمت، قیمت بلیط با مسافت شهرها چندان ارتباط مستقیمی ندارن. در بسیاری از مواقع به صرفه س که از یک کشور تا کشوری دورتر سفر کرده و سپس بعد از اقامت در آن شهر به شهر دیگری در نزدیکی شهر اول سفر کنین. کلا بهتره تاریخ های مختلف را جهت پرواز به آن شهرها چک کنین چون قیمت در تاریخ های مختلف خیلی متفاوته.

چند نکته کلیدی برای مسافرت ارزان به اروپا

  • در شهرهای توریستی اروپا حتما از بلیط های نامحدود روزانه استفاده کنید . شامل مترو , اتوبوس و سایر وسایل حمل و نقل عمومی
  • سعی کنین کمتر از رستوران های گران قیمت برای وعده های غذایی استفاده کنید و با کمی تحقیق میتوانید غذاخوری های محلی و ارزان قیمت را پیدا کنید.
  • برای خریدهای سوپر مارکتی حتما فروشگاه های زنحیره ای بزرگ  و بازارهای روز را شناسایی کنید و از این فروشگاه ها خرید کنین .
  • خرید کارت های Pass یا کارت های توریستی برای برخی شهرهایی که جاهای دیدنی و موزه هاشون با این کارت ها تخفیف ویژه دارن می تونه مناسب باشه. البته اگه خیلی اهل موزه و اینجور جاها نیستید و یا بسته به نوع شهرها شاید خرید کارت های حمل و نقل روزانه و یا کارتهای حمل و نقل عمومی ۱۰ سفره که قیمت پایینتری دارن مناسبتر باشه. (این موضوع در شهرهای مختلف فرق می کنه )
  • استفاده از نقشه بسیار ضروری و در وقت و پول شما صرفه جویی ایجاد می کنه. با استفاده از نقشه های راهنما و همینطور علائم متروها، سعی کنید نظم مربوط به وسایط نقلیه عمومی رو تو هر شهر پیدا کنید که نخواید پول گزاف تاکسی رو بدید.
  • همراه بردن برخی غذاهای آماده وطنی جهت تنوع بخشیدن به رژیم مناسب غذایی و کاهش هزینه ها می تونه انتخاب خوبی باشه
  • برای صبحانه سعی کنید هتلی که رزرو میکنید شامل صبحانه باشد و برای شام از غذاهای حاضری و خرید های محلی از فروشگاه های بزرگ استفاده کنید
  • خرید نوشابه از فروشگاههای بزرگ هم خصوصا در ابعاد ۱٫۵ یا ۲ لیتری بسیار به صرفه تره. به خصوص اگه بجای نوشابه های کوکا و پپسی از مارک یا برند خود فروشگاه استفاده کنید. راستی برخلاف ایران با توجه به قوانین حفظ محیط زیست نوشابه های قوطی فلزی ارزونتر از بطری های پلاستیکی هست.
  • قیمت رستوران ها در اروپا بالاس ،حتی برای فست فود مک دونالد هم می بایست ۶ تا ۸ یورو برای هر وعده (اونم یه وعده اروپایی نه ترکی و ایرانی!) هزینه کنید. اما خرید غذاهای آماده حداقل برای برخی وعده ها از فروشگاههای زنجیره ای چون کارفور و … میتونه خیلی در کاهش هزینه ها نقش داشته باشه.
  • در برخی رستوران ها علاوه برقیمت غذا باید هزینه های جانبی مخلفات و خدمات رو هم پرداخت کنید که این موضوع رو هم مورد توجه قرار بدین.
  • برای خرید در آلمان فروشگاههای ALDI-و-LIDEL و در اطریش –HOFER-و-LIDEL برای خرید مواد غذایی بسیار ارزانتر میباشند و معمولا در این شهرها بازار روزهایی مثل کوچه شهرستانی تهران وجود دارند که میوه و سبزی بسیار ارزانتر میباشد بعلاوه از مغازه های ترکی میتوان ساندویچهای ترکی که خیلی هم بزرگ هستند(حلال) باقیمت نازلی تهیه کرد. اگه مسافر پاریس هستید می تونید سفر ارزان به پاریس رو هم بخونید.
تور ارزان به اروپا

مسافرت ارزان به اروپا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی